Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@14:16:47 GMT

بیماری سرخک کودکان جهان را تهدید می کند!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۰۳۳۴

به گزارش صدای ایران ، در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می‌تواند به یک تهدید جهانی تبدیل شود و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند. کارشناسان نگران هستند که در صورت ادامه همه گیری، شیوع بیماری سرخک و عفونتی که در کودکان ایجاد می کند، اجتناب ناپذیر باشد.



مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد که همه‌گیری کووید-۱۹ باعث تاخیر قابل توجهی در اجرای برنامه‌های واکسیناسیون علیه بیماری سرخک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، در حالی که موارد ابتلا به سرخک در دوران همه گیری به میزان چشمگیر پایین بوده اما خطر فزاینده شیوع این بیماری در آینده وجود دارد چرا که روند پیشرفت ها در راستای ریشه کنی سرخک کند شده است.

در سال ۲۰۲۰ که اولین سال آغاز همه‌گیری بود، تزریق اولین دُز واکسن سرخک به بیش از ۲۲ میلیون نوزاد به دلیل اعمال قرنطینه و توقف موقت فعالیت‌های اقتصادی انجام نگرفت. گفته می شود این رقم سه میلیون بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.



 به نقل از مدیکال دیلی، سرخک یک عفونت دوران کودکی است که پیش از این بسیار رایج بود، اما واکسیناسیون به مهار آن کمک کرد و حتی میزان بروز آن در کودکان بسیاری از نقاط جهان کاهش یافت. این بیماری می تواند با پیامدهای جدی همراه باشد و حتی کشنده است. هرچند از زمان آغاز تزریق واکسن سرخک میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است با این وجود همچنان سالانه بیش از ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیماری سرخک تهدید جهانی بیماری کودکان بیماری سرخک همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست