Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:21:34 GMT

۱۰۰ مسجد در طرح مسجد محوری فعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۰۳۹۹

۱۰۰ مسجد در طرح مسجد محوری فعال است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از دغدغه‌های چندساله مدیران فرهنگی استان، مسجد محوری، محله محوری و حرکت از دل محله‌ها بود که با طرح محراب شهر این دغدغه برطرف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در گردهمایی «محراب شهر» که در آستانه رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س) در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، به تبیین طرح محراب شهر پرداخت و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های چندساله مدیران فرهنگی استان مسجد محوری و محله محوری و حرکت از دل محله‌ها بود که با طرح محراب شهر این دغدغه برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح با هدف رفع معضلات اجتماعی و آسیب‌ها و مشکلات محله‌های قم تدوین‌شده و در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰۰ مسجد محوری داریم که معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی در آن پیگیری می‌شوند و درواقع مدیران محلات بازوی مدیران شهر و استان برای حل مشکلات مردم هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه حمل‌ونقل مساجد از دیگر طرح‌های مسجد محور است، خاطرنشان کرد: این طرح پایه‌ای از ارائه خدمات مساجد به مردم است، در این طرح خودروها را سپاه و هزینه راننده را سازمان فرهنگی تأمین می‌کند و ان‌شاءالله به سمتی برویم که بتوانیم کل شهر را پوشش دهیم که نمونه موفق این طرح در پردیسان به اجرا رسیده و می‌تواند پایه خوبی برای تمام فعالیت‌های مساجد باشد.

مقیمی با بیان اینکه سازمان ۱۷ عنوان تور قم گردی را در دست برگزاری دارد، اضافه کرد: سامانه حمل‌ونقل مساجد می‌تواند زمینه خوبی برای حضور مسجدی‌ها در این تورها و آشنایی آنان با اماکن تاریخی و تحولات شهر باشد.

وی از «کوچه‌های سبز محله» به‌عنوان دیگر طرح محله محور شهرداری یاد کرد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم کار احداث نهال را در محله‌هایی که شرایط آن را داشته انجام می‌دهد و نگهداری آن بر عهده ساکنین محل است که اجرای این طرح می‌تواند کمک زیادی به ایجاد طراوت و شادابی در محله‌ها کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم از اجرای جشن‌های نشاط شهروندی در محلات، طرح کوچه‌های شهید و آبروی محله و راه‌اندازی ایستگاه‌های نشاط شهروندی در مساجد به‌عنوان دیگر طرح‌های مسجد و محله محور خبر داد و تصریح کرد: هفتم آذر سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده است و تلاش می‌کنیم با همکاری مدیران محله یادواره‌ای باشکوه را برگزار کنیم و ان شالله این شهیدان دعاگوی ما باشند.

کد خبر 535721

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر قم شهرداری قم قم محله محوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان فرهنگی مسجد محوری شهرداری قم محراب شهر محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن