Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین زارع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی ها پنج درصد از این تعداد از تزریق واکسن می‌ترسند و از آن استقبال نمی کنند و ۶ درصد بقیه کسانی هستند که خود و یا خانواده آنها درگیر بیماری هستند، لذا میلی به تزریق واکسن علیه کرونا که منشای بیماری بیماری کووید ۱۹ است، ندارند. 

وی با بیان اینکه خط ثبات شکننده ای بر کرونا در استان حاکم است تصریح کرد: تعداد بستری ها و ترخیصی ها در آبان ماه جاری ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در نوسان بود؛ ۱۶ درصد هنوز دُز اول واکسن کووید ۱۹ را در استان نزدند و میزان تزریق واکسن علیه کرونا در دز دوم هم ۶۴ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شهروندانی که هنوز واکسن تزریق نکردند، خواست در کوتاهترین زمان ممکن به مراکز تزریق واکسن در استان مراجعه و واکسن دریافت کنند و افراد ۶۰ سال به بالا هم برای دریافت دُز سوم مراجه کنند.

زارع با بیان اینکه اگر فردی بیمار بود، باید هر چه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کند و آن را به تاخیر نیندازد، ادامه داد: ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری بود که از این تعداد ۳۲۱ نفر در بخش های عادی و ۹۴ نفر در بخش های ویژه( I.C.U) بستری شدند.

وی تعداد پذیرش بیماران در همین مدت را ۸۷ نفر و تعداد ترخیصی ها را ۷۸ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت ۲ نفر فوت کردند ضمن آنکه ۲۳ نفر هم در بخش های اورژانس تحت مراقبت و بررسی هستند.

تخت های آی سی یو هیچوقت خالی نمی شود

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه تخت های آی. سی. یو در استان خالی نمی شود، افزود: این به معنای آن است که کرونا همچنان در حال گردش در گروه های مختلف جمعیتی است و درگیری ایجاد می کند و مردم باید مراقب باشند، کرونا را شوخی نگیرند.

وی با این حال تعداد بهبودی ها و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان یزد را بالا دانست و گفت:  هیچگونه کمبودی در بخش های درمان استان وجود ندارد .

۸۷ درصد از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت استان در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند  و ۸۳۰ هزار نفر  آن بالای ۱۲ ساله دارند. 

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد واکسن کووید 19 یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است