Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در جلسه مجمع عمومی موسسین انجمن صادرکنندگان این استان  که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت:  این استان با قابلیت‌های ویژه از جمله صنعت است، اما به دلیل نزدیکی به پایتخت مشکلاتی دارد که باید رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به آغاز فعالیت استاندار جدید این استان در نخستین روز هفته جاری افزود: رویکرد‌ها و برنامه‌های استاندار نشان از نگاه ویژه این مقام عالی این استان به تولید و اقتصاد دارد.

او گفت: با توجه به انتخاب سه مولفه مهم تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار امسال به یقین تشکیل انجمن‌های موثری مانند انجمن صادرکنندگان می‌تواند نقش مهمی در زمینه اقتصاد این استان ایفا کند.

رضایی افزود: با توجه به رسالت اتاق بازرگانی این استان در راستای حمایت از کسب و کار‌های مختلف، این مجموعه با تشکیل انجمن‌های تخصصی به دنبال خدمت بیشتر به فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: اتاق بازرگانی این استان با تمامی امکاناتی که در اختیار دارد در قالب برگزاری جلسات با مسئولان ملی و استانی به دنبال پیگیری رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی بوده است.

او با بیان این که در ماه‌های گذشته مسائلی مانند قطعی مدت دار برق صنایع و یا کمبود زیرساخت‌های گازرسانی در سطح شهرک‌های صنعتی مشکلاتی را برای صنایع این استان ایجاد کرد که هنوز هم این معضلات بطور کامل مرتفع نشده است، افزود: به دنبال حل ریشه‌ای این مشکلات هستیم تا در سال‌های آینده مجدد برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع این موارد دردساز نشوند.

رضایی با اشاره به طرح مسئله بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات به عنوان معضل جدی که صادرکنندگان استان و به تبع کشور درگیر آن هستند، گفت: در بسیاری موارد این مسئله سبب پایین آمدن انگیزه صادرکنندگان و به تبع آن کاهش صادرات شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود: در این مورد طی جلسات متعدد از جمله نشست با مسئولان بانک مرکزی خواستار تصمیمات سازنده شدیم، طرحی در این مورد به مجلس ارسال شده بود که صادرکنندگان در صورت باز نگرداندن ارز‌های صادراتی تا دو برابر رقم آن جریمه شوند که خوشبختانه این تصمیم لغو شد.

او گفت: تولید، صادرات و واردات هر سه در رشد اقتصادی مهم است و در نهایت باید فضای کار در هر سه بخش فراهم باشد تا صادرات بهتر و ارز آوری بیشتر داشته باشیم.

رضایی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای اتاق در زمینه بیمه، مسائل بانکی، مالیاتی و یا کشاورزی افزود: به دنبال بهبود فعالیت‌ها در تجارت و تولید هستیم، از سویی با ایجاد انجمن‌های تخصصی درصدد هستیم که اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی برای فعالان اقتصادی موثر واقع شود.

انتهای پیام /ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صادرات کالا رئیس اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران