Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن کاظمی قمی» در گفت و گویی بلوکه شدن اموال مردم افغانستان به دست امریکایی ها بدون هیچ گونه ادعای قانونی را بیانگر مواضع منافقانه آمریکا داسنت و گفت: این که می‌گویند ما به نفع مردم و حقوق بشر عمل می‌کنیم این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در آنچه که می‌گویند صادق نیستند.

نماینده ویژه رییس جمهوری در امور افغانستان ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها حامی مردم بودند چرا باید در این شرایط سخت که مردم افغانستان در رنج و تعب هستند و تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند، پول و اموال مردم را به بهانه های واهی بلوکه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از ابزار اقتصادی و فشارهای اقتصادی اراده خودشان را بر ملت‌ها و دولتها تحمیل کنند.

کاظمی قمی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی یک ابزار سیاسی به دست دولتمردان آمریکا شده است، تاکید کرد: ابزارهای نظامی سیاسی و امنیتی که طور بسیار وسیعی در اختیار آمریکایی‌ها بود، نتوانست مقاومت یک ملت را بشکند قطعاً این تحریم‌ها هم نمی‌تواند اثرگذار جدی باشد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با نگه داشتن پول مردم و آزاد نکردن آن بر حجم مشکلات مردم می‌افزایند و سعی می‌کنند فشارهای خود را به بهانه‌های غیر قانونی از طریق اقتصادی به این مردم تحمیل کنند. 

 نماینده ویژه رییس جمهوری تصریح کرد: آنچه امروز در مواضع جمهوری اسلامی و اجلاس‌های منطقه‌ای اخیر در مسکو، اسلام‌آباد، هند، چین و تهران به صراحت آمده است و کشورهای منطقه یک صدا بر آن تاکید می کنند؛ آزادسازی این اموال بلوکه شده مردم افغانستان است. همگان از جامعه جهانی می‌خواهند که به آمریکا فشار آورده شود تا این اموال آزاد شده و در اختیار مردم افغانستان قرار گیرد.

نماینده ویژه دولت در امور افغانستان با اشاره به اینکه باید این فشارها ادامه پیدا کند و جامعه جهانی مسئول است؛ تصریح کرد: طبیعتاً اگر این اقدام صورت نگیرد بر حجم مشکلات مردم افزوده می‌شود که خود این می‌تواند بر بی‌ثباتی و ناامنی و موج جدید آوارگی در افغانستان بیفزاید، بنابراین همگان باید برای آزاد شدن اموال بلوکه شده مردم افغانستان تلاش کنند.

وی ادامه داد: راهکار دیگر این است که در این شرایط سخت، کشورهای منطقه بتوانند با یک حرکت جمعی و در یک فضای همکاری در بهبود شرایط امنیتی و مشکلات معیشتی مردم افغانستان کمک کنند و در داخل افغانستان به ثبات و وحدت مردم توجه شود.

کاظمی قمی با اشاره به تحرکات داعش در افغانستان و حملات تروریستی این گروه اظهار کرد: من معتقدم که این یک جنگ نیابتی واقعی است. این تجربه را ما در عراق و سوریه مشاهده کردیم. آمریکایی‌ها بعد از اینکه از اشغالگری در عراق مایوس شدند و شکست خوردند، به سمت این رفتند که گروه‌هایی را شکل بدهند که این گروه‌ها جایگزین نظامیان خودشان شوند و همان مأموریت و خواسته‌های آمریکایی ها را دنبال کنند و داعش یکی از نمادهای تروریسم بود.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان یادآورشد:‌ در سوریه نزدیک به هزار و ۸۰۰ گروه تروریستی شکل گرفت صهیونیسم و آمریکا پشت این گروه ها بودند از جمله این گروه‌ها داعش بود.

 وی اضافه کرد: بعد از اینکه داعش در سوریه و عراق شکست خورد، باز با کمک آمریکایی‌ها بخشی از  سرکرده‌های گروه ها وارد افغانستان شدند که این هم در همان چارچوب خواسته و اهداف آمریکایی‌ها است.

 کاظمی قمی گفت: آمریکایی‌ها وقتی که دیدند تلفات نظامیان و خسارت‌های انسانی و سیاسی آنها بالا رفت و دیدند نمی توانند در برابر مقاومت ایستادگی کنند، به سمت جنگ‌های نیابتی رفتند. در واقع پدیده گروه‌های تکفیری تروریستی مثل داعش به عنوان ابزار ادامه همان سربازهای آمریکایی است.

 نماینده ویژه رییس جمهوری تصریح کرد: جنگ نیابتی واقعیتی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت آن هستند و البته میدان‌داری آن باخود آمریکایی‌هاست.

311311

کد خبر 1573645

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن کاظمی قمی ایران افغانستان مردم افغانستان نماینده ویژه آمریکایی ها کاظمی قمی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ثریا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در کشور بنا کردند. تا سال ۱۳۶۳ معاونت پرورشی در این وزارتخانه شکل گرفت.
وی با بیان این که در سال ۱۳۸۰ معاونت پرورشی منحل شد با این توجیح که معلم باید در کلاس درس نقش تربیتی هم داشته یاشد؛ تصریح کرد: در سال ۱۳۸۵ در مجلس شورای اسلامی قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی به تصویب می‌رسد. بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست. در این ۱۸ سال یکبار در وزارت آموزش و پرورش جذب مربی پرورشی داشتیه‌ایم. ما معمولا حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر مربی پرورشی جذب کرده‌ایم. در حال حاضر ۴۵ هزار مشاور و مربی پرورشی داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.
وی افزود: در دولت‌های قبلی نه تنها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نمی‌شد بلکه نیروی پرورشی در مدارس نیز جذب نمی‌شد. متاسفانه در دولت قبلی اداره کل امور تربیتی در یک اداره کل دیگر ادغام شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
اوبا بیان این که در دولت‌های قبلی بیشتر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند؛ تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم که به همت معاونت پرورشی برخی از اردوگاه‌های تعطیل شده دوباره باز شده و دانش‌آموزان به آن راه یافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌ که در حال حاضر ۷۲۰ منطقه کشور، یک معاون پرورشی داریم؛  ادامه داد: ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم. در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد. در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی اعلام کرد: در سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند. سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

خبرنگار: نرگس امام جمعه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه