Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید سوری امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار دهه از عمر پربرکت نهاد مقدس بسیج می‌گذرد، اظهار داشت: روزی که امام (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند این فرمان از دل تهدید بیرون آمد، بعد از قضایای سفارت و لانه جاسوسی وقتی ما را تهدید کردند، فرصت بزرگی به نام بسیج مستضعفین شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خود بسیج فرصتی است که از دل تهدیدها بیرون آمده است، در عین حال اگر بسیج نبود سرنوشت کشور عزیز ما جور دیگری رقم خورده بود؛ تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی ارتش ما ارتش آماده‌ای نبود و سپاه هم تازه شکل گرفته بود، همین بسیج مستضعفین و بسیج مردمی بود که سرانجام دفاع مقدس را آنگونه رقم زد که موجب افتخار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: در هر عرصه‌ای که نیاز ملت بوده است تجلی بسیج را شاهد هستیم و بسیج یعنی خود مردم.

سرهنگ سوری در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد فعالیت‌های بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای بسیج رویکرد «مردم محوری» است که در راستای خدمات دهی به مردم و در راستای الگو دهی به مجموعه‌ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز ما در عرصه محرومیت زدایی شاهد فعالیت عظیم بسیج هستیم و آنچه لازم است در مناطق محروم به واسطه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی بسیج همین رویکرد سازندگی و محرومیت زدایی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر توجه به مسائل اجتماعی در مجموعه بسیج اظهار داشت: بعد از مطالبه رهبر انقلاب و براساس هویت پاسداری که داریم، ورود جدی به محلات حاشیه نشین و کم برخوردار داشته‌ایم؛ در استان ۳۶ محله حاشیه نشین را تحت پوشش قرار داده‌ایم و تا به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی و برخوردار کردن این محلات از پای نخواهیم نشست.

سرهنگ سوری با اشاره به اینکه رویکرد تربیتی از دیگر مؤلفه‌های فعالیت‌های مختلف بسیج است، افزود: دنبال این هستیم جوان و نوجوان را دغدغه مند کنیم؛ تشکیل حلقات صالحین برای همین است تا فرصتی برای خودسازی فراهم کنیم تا افراد بتوانند برای پرورش خود وقت بگذارند.

وی یادآور شد: بالغ بر ۴ هزار حلقه صالحین در استان داریم و تربیت دو هزار حافظ قرآن کریم را نیز در دستور کار داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان همچنین بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی بسیج تاکید کرد و گفت: همچنین تأمین امنیت مردم جزو وظایف ذاتی بسیجیان است و در این راستا گشت‌های رضویون، گردان‌های کوثر و بیت المقدس را تشکیل داده‌ایم.

سرهنگ سوری با بیان اینکه رویکرد دیگر ما حضور مؤثر در اقشار مختلف بسیج از بسیج رسانه گرفته تا بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و…است؛ تصریح کرد: ۲۰ قشر داریم که در این اقشار حضور اثربخشی را دنبال می‌کنیم؛ به دنبال این هستیم نحوه فعالیت کارکنان مجموعه‌های مختلف را از مأموریت محوری به رسالت محوری سوق دهیم؛ پیگیری می‌کنیم دستگاه خودش فساد ستیز باشد و رویکرد نوکری مردم را در دستگاه‌ها حاکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت زدایی کارهای بسیار بزرگی انجام گرفته است، گفت: طی سال گذشته بسیج سازندگی ۵۰۰ طرح و پروژه را اجرا کرده است و توانستیم ۳۰۰ مسکن محروم را تحویل نیازمندان بدهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: ۱۹ کانال آب بر ساخته‌ایم، احیای قنوات را داشته‌ایم، ۴۵ استخر ذخیره آب را تحویل کشاورزان داده‌ایم، همچنین دو مرکز بهداشت را تحویل علوم پزشکی داده‌ایم و ۲۰ مدرسه ساخته‌ایم.

سرهنگ سوری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴۵۰ طرح اشتغالزایی از سوی بسیج سازندگی در مناطق محروم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۸ دهستان محروم در استان دادیم که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و کارهای بسیار بزرگی در سطح این دهستان‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: ضریب محرومیت این دهستان را از ۸ و ۹ به ۵ و ۶ کاهش داده‌ایم؛ ۵۷ پروژه حوزه برق رسانی، جاده سازی و… را در این دهستان‌ها به سرانجام رسانده‌ایم.

کد خبر 5353321

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته بسیج زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا گرگان کتاب و کتابخوانی اردبیل شیوع کرونا معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل محرومیت زدایی سرهنگ سوری داده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم