Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه پیام نور، حیدر جهان بخش با یادآوری انواع تسهیلات وام شهریه در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: نخستین وام که تمام دانشگاه ها نیز از آن برخوردار هستند، وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که با پیگیری دانشگاه، سقف اعتبار وام صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون بالاترین اعتبار وام شهریه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه پیام نور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری به جزئیات اعتبار شهریه نیمسال اول دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری اذعان داشت: مبلغ وام شهریه دوره کارشناسی  از ۱۰ میلیون به ۱۳ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰ میلیون به ۲۶ میلیون ریال و در مقطع دکتری از ۵۰ میلیون به ۶۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه میزان اعتبار وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی جاری به استان ها برای ثبت در سامانه فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان و سامانه گلستان ابلاغ شده است، اظهار داشت: با دریافت اعتبار مذکور، تمام دانشجویان واجد شرایط که متقاضی درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویان هستند، می توانند از وام مذکور بهره مند شوند.
 
تسهیلات وام قرض‌الحسنه بانک‌های عامل

جهان بخش با یادآوری دیگر تسهیلات وام شهریه افزود: دانشگاه پیام نور با انعقاد تفاهم نامه با بانک های قرض الحسنه برای تامین وام شهریه تمام دانشجویان اعم از ورودی جدید و قدیم، شرایطی را فراهم کرده که دانشجویان دیگر دغدغه تامین شهریه نخواهند داشت.

وی افزود: طبق تفاهم نامه های منعقد شده دانشگاه با بانک های عامل، فقط کافی است دانشجو یکبار به بانک طرف تعهد دانشگاه مراجعه کرده و معرفی شود و از این طریق می تواند کل شهریه تحصیلی خود را مطابق با کارنامه مالی که از سیستم گلستان(reg.pnu.ac.ir) به صورت خودکار به بانک ارسال می شود، با کارمزد یک و ۴دهم درصد پرداخت کند و مهلت بازپرداخت نیز ۱۲ و  ۴۸ ماهه به صورت اقساط خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند در مهلت معین شده از سوی بانک، مبلغ وام شهریه خود را تسویه کنند، می توانند شهریه ثابت را از وام بانک های عامل و شهریه متغیر را از طریق وام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم که بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل است، پرداخت کنند.

میزان وام قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون تومان خواهد بود
 
جهان بخش اظهار داشت: آن دسته از دانشجویانی که عدم توانایی مالی برای پرداخت شهریه آنها توسط دانشگاه محل تحصیل محرز شده است، با همکاری دانشگاه و همچنین بنیاد علوی شرایط تحصیل برای آنها فراهم می شود.
 
وی درخصوص تسهیلات ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون پرداخت شهریه منعی برای ثبت نام در دانشگاه ندارند و طبق قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند از تسهیلات رایگان دانشگاه پیام نور بهره مند شوند.
 
تسهیلات ویژه حافظان قرآن کریم

جهان بخش تسهیلات ویژه حافظان قرآن کریم را یکی دیگر از انواع تسهیلات شهریه دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگ قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره به عنوان یک رسالت فرهنگی مطرح شده و دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که به دلیل گستردگی در سراسر کشور بار عظیمی از این رسالت را بر دوش دارد، در این راستا برنامه های مختلفی را در نظر دارد و بر این اساس طبق تفاهم نامه با بانک مهر، تسهیلات وام تشویقی، به دانشجویان حافظ کل قرآن و دانشجویانی که حداقل ۱۰ جزء قرآن را حفظ باشند، اعطا می شود.

برچسب‌ها دانشجو دانشگاه پیام نور دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه پیام نور دانشگاه دانشجو دانشگاه پیام نور دانشگاه دانشگاه پیام نور تسهیلات وام صندوق رفاه وام شهریه جهان بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند