Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در آخرین نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد دو ناحیه صنعتی جدید در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

نواحی صنعتی «پسوه» به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی و «سنقر» به مساحت ۴۱ هکتار در شهرستان سنقر استان کرمانشاه، از جمله نواحی صنعتی جدیدی است که ایجاد و به جمع یک‌هزار و ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ایجاد دو ناحیه صنعتی مذکور، افزون بر ۷۱ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذاران و به‌ تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

از ابتدای تیرماه تا نیمه دوم آبان امسال، ایجاد و توسعه ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۱۳ استان کشور به وسعت بیش از پنج‌هزار و ۶۰۰ هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۵ هزار و ۴۱۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۱۵۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۱۷۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی سنقر کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی سنقر کرمانشاه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی ناحیه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم

به گزارش قدس آنلاین، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی