Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: حفر و استفاد از چاه های غیر مجاز آب جرم است و هیچ یک از مقام ها و مدیران دولتی حق ندارند مانع از اجرای حکم پلمپ چاه غیرمجاز شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه ارتقای راهکارهای و مداخله های انتظامی وضعی در راستای پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز در حریم رودخانه ها و حاشیه سدها، اظهار کرد: استان خوزستان به رغم برخورداری از منابع آبی فراوان و سدهای عظیم، همواره با تنش آبی روبروست که یکی از علت های آن، بهره برداری غیر مجاز از آب های زیر زمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: افزایش باغ ویلاها در برخی شهرستان ها مانند دزفول، بهبهان، شوشتر، ایذه، باغملک و رامهرمز، حفر چاه های غیر مجاز را بیشتر کرده که خطرهای زیست محیطی متعددی را در آینده به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان افزود: شعب قضایی تخصصی بهره برداری از منابع آبی در استان در حال راه اندازی است و این امر موجب تسریع در رسیدگی به پرونده ها خواهد شد.

امانت بهبهانی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی برای قضات این شعب خبر داد و بیان کرد: برخی مسایل باید مبنایی حل شوند.

او ادامه داد: همه دستگاه های ذی ربط با کمک یکدیگر و با استفاده از ظرفیت های قانونی، باید اقدام هایی صورت دهند تا هزینه حفر و نگهداری چاه های غیر مجاز افزایش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان در پایان اضافه کرد: از دادستان ها نیز می خواهیم تا ضمن ارایه هشدار به شهروندان در این زمینه، با متخلفان و مجرمان نیز قاطعانه برخورد کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم دادگستری خوزستان حفر چاه برنا خوزستان منابع آبی خوزستان چاه های غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: این سایت با هدف انعکاس اخبار و فعالیت‌های شبکه‌های تخصصی سمن ها، ارائه آموزش‌های تخصصی، ایده پردازی، عضویت جوانان و سمن‌های جوانان در شبکه‌ها راه اندازی شده است.

پارسانیا افزود: سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌ها به نشانی اینترنتی snyngo.ir با حضور دبیران ۱۴ شبکه تخصصی سمن‌ها با معاون امور جوانان رونمایی شد.

وی همچنین گفت: این سایت شامل فعالیت‌های ۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است و هر شبکه در بخش مربوط به خود کلیه برنامه‌ها و اخبار خود را منتشر می‌کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص بخش‌های دیگر سایت گفت: اخبار مربوط به سمن‌های جوانان را نیز شامل می‌شود و همچنین علاقمندان به عضویت در شبکه‌های سمن‌ها می‌توانند از این سایت اقدام به عضویت کنند.

دیگر خبرها

  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر