Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این دیدار دو طرف درباره اوضاع پناهجویان عراقی در مرزهای شماری از کشورهای اروپایی رایزنی کردند.

الکاظمی بر اهمیت روابط عراق و اتحادیه اروپا تأکید کرد و گسترش این روابط در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را خواستار شد.

نخست وزیر عراق بر این نکته تاکید کرد که پناهجویان عراقی را با حفظ کرامت آنها بازخواهد گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام های عراقی اعلام کردند که برای بازگرداندن پناهجویان این کشور از بلاروس تدابیر لازم اندیشیده شده و به زودی نخستین پرواز برای بازگشت آنها انجام خواهد شد.

شیناس نیز گفت که اتحادیه اروپا از عراق در زمینه‌های استراتژیک طولانی مدت و نیز برای دستیابی به ثبات حمایت می‌کند.

در همین حال، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت که احتمال دارد اتحادیه اروپا شرکت‌های هواپیمایی اروپایی انتقال دهنده مهاجران به بلاروس را جریمه کند.

برخی گزارش ها حاکی است که ۶۰ درصد مهاجران عراقی به بلاروس، کردهای مناطق سلیمانیه و دهوک هستند. این گزارش ها، علت فرار پناهجویان به خارج از عراق را بمباران های مداوم ترکیه می دانند که گاهی مناطق ایزدی نشین را هم هدف قرار می دهد اما از سوی دیگر، عده ای از ناظران نیز بر این باورند که شرایط نامساعد زندگی در اقلیم کردستان عراق و بیکاری نیز از علل مهاجرت از منطقه است.

گفته می شود مقامات بلاروس از این پناهجویان سرگردان سوء استفاده سیاسی می کنند و پناهجویان حتی مورد تعرض و ربوده شدن قرار می گیرند.

برخی از این پناهجویان به رسانه ها گفته اند از آنها خواسته شده است تا به ارتش لهستان حمله کنند و بلاروس ها آنها را وادار کرده اند تا سیم خاردارها را قطع کنند و از بلاروس به سوی لهستان بروند؛ اقدامی که آنها را به هدفی در دسترس برای نیروهای مرزبان لهستانی تبدیل کرده است.

از سوی دیگر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گفت و گو با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود وضعیت کنونی مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داد و رفتار مرزبانان لهستانی در قبال پناهجویان را بسیار خشن عنوان کرد.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان سازماندهی می کنند.

دولت بلاروس، ادعای استفاده از پناهجویان به عنوان سلاح را رد کرده و از حمایت روسیه برخوردار شده است که اتحادیه اروپا را مسئول این بحران می داند.

برچسب‌ها پناهجویان عراق کردستان عراق مصطفی الکاظمی بلاروس كميسيون اروپا پروندهٔ خبری عراق و تحولات بعداز انتخابات پارلمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان عراق کردستان عراق پناهجویان عراق کردستان عراق مصطفی الکاظمی بلاروس كميسيون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟