Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمریکا و انگلیس، روسیه را به آزمایش یک موشک ضد ماهواره متهم و اعلام کردند این آزمایش موشکی ایستگاه فضایی بین المللی را با خطر مواجه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آزمایش تسلیحات ضد ماهواره توسط روسیه علیه یکی از اهداف خود، زباله‌ها فضائی ایجاد کرده که خطری برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر فعالیت‌ها در فضای ماورای جو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری مدعی شد: «رفتار خطرناک و غیرمسئولانه روسیه، پایداری درازمدت فضای بیرونی را به خطر می‌اندازد و به وضوح نشان می‌دهد که ادعا‌های روسیه برای مخالفت با تسلیحاتی شدن فضا، غیرصادقانه و ریاکارانه است».
پرایس در ادامه افزود: موشک روسی بیش از 1500 قطعه آوار فضائی در مدار زمین تولید کرد.
همزمان «جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز گفت که فوری‌ترین نگرانی‌ها مربوط به زباله‌های فضائیی بود، اما این آزمایش نیاز به هنجارسازی در فضا را نشان داد.
از سوی دیگر، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم اظهار کرد آزمایش موشک ضد ماهواره توسط روسیه نشان دهنده بی‌توجهی مسکو به امنیت، ایمنی و پایداری فضا است.
والاس در صفحه توئیتر وزارت دفاع انگلیس نوشت: «این آزمایش موشکی مخرب ضد ماهواره‌ای توسط روسیه نشان دهنده بی‌توجهی کامل آن‌ها به امنیت، ایمنی و پایداری فضا است».
پیش از این، فرماندهی فضایی آمریکا خبر داد که روسیه یک ماهواره را در مدار فضایی خود توسط یک موشک ضد ماهواره سرنگون کرده است.
مقامات آمریکایی اعلام کردند موشک ضد ماهواره‌ای روسیه در آزمایشی که در آن زباله‌های فضایی در مدار زمین هدف قرار گرفتند پایگاه فضایی بین المللی را به خطر می‌اندازد و خطری دائمی برای سال‌های آتی محسوب می‌شود.
همچنین دولت و وزارت دفاع روسیه تاکنون به این اظهارات مقامات آمریکایی و انگلیسی واکنشی نشان نداده‌اند.
ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) اعلام کرد به هفت تن از فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی شامل چهار فضانورد آمریکایی، یک آلمان و دو روس دستور داده شد برای احتیاط به مدت دو ساعت پس از آزمایش در کپسول سفینه فضایی خود پناه بگیرند تا در صورت لزوم به سرعت فرار کنند.
ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در مداری به فاصله حدودی 402 کیلومتر بالاتر از سطح زمین هر نود دقیقه از میان انبوه زباله‌های فضایی عبور کردند و در نهایت کارشناسان ناسا اعلام کردند تیم فضانوردان پس از سومین دور می‌توانند در امنیت کامل به داخل ایستگاه بازگردند.
کارشناسان می‌گویند سلاح‌هایی که ماهواره‌ها را منفجر می‌کند، خطری فضائی محسوب می‌شوند، زیرا با ایجاد ابر‌هایی از قطعاتی که می‌توانند با اشیاء دیگر برخورد کنند، منجر به واکنش زنجیره‌ای حرکت پرتابه‌ها از مدار به سمت زمین می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا موشک روسیه ایستگاه فضایی بین المللی موشک ضد ماهواره زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته لایحه‌ای را امضا کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های دولتی روسیه در این کشور به نفع واشتنگتن مصادره شود.

آمریکا از مدت ها قبل بر مصادره این وجوه برای کمک به اوکراین و استفاده از آن‌ها در جنگ علیه روسیه اصرار داشته است.

روسیه: اتحادیه اوراسیا روند دلارزدایی را تکمیل کرده استاقتصاددان انگلیسی: شتاب دلارزدایی در جهان 10 برابر شده است

در همین حال، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه 7 و مقامات اتحادیه اروپا همچنان نسبت به پشتوانه قانونی هرگونه توقیف این دارایی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند که حدود 5 میلیارد دلار آن در بانک های آمریکایی به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین مسدود شده است.

بلومبرگ به نقل از اسوار پراساد، مقام سابق صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که "اقدام آمریکا برای تسلیحاتی کردن بیش از حد پول خود از طریق توقیف ذخایر دلاری مطمئناً باعث می‌شود رقبای آمریکا (به دلارزدایی فکر کنند).

قانون به اصطلاح ریپو REPO، که بایدن روز چهارشنبه همراه با بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری به کی‌یف امضا کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود مصادره کند و آنها را به صندوق بازسازی اوکراین منتقل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که "ائتلاف بین‌المللی ما" باید فوراً از ارزش دارایی‌های مستقل و راکد روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست