Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان جهرم گفت: بر اساس آمارگیری در مهرماه امسال، ۲۰ مورد از بستری‌ها مربوط به این گروه از افراد بوده است.

او بیان کرد: مطابق پیش‌بینی اعلام شده هفته پیش، شهرستان جهرم در آخر هفته گذشته وارد فاز قرمز شد که از جمله این دلایل   رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است،

رحمانیان تصریح کرد: در روستاهای ما دستور العمل های بهداشتی به طور کلی رعایت نمی‌شود و در شهرستان جهرم هم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد رعایت می‌شودو دومین مورد  مراجعه نکردن گروه‌های هدف برای دریافت واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم ادامه داد: در جهرم میزان تجمعات بسیار بالا بوده و یکی از مهم‌ترین اقدامات، جلوگیری از این تجمعات است.

او افزود: واکسن زدن به معنی مهار کرونا نیست، بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌ها و دوری از تجمعات بسیار  ضروری است.

رحمانیان اضافه کرد: واکسیناسیون در شهرستان  جهرم روند نزولی دارد و نسبت به روند آن در استان، به میزان ۶ تا ۷ درصد کاهش مشارکت وجود دارد و کمترین میزان مشارکت متعلق به گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم اظهار کرد: در افراد بالای ۶۰ سال مراجعه برای دز سوم بسیار حائز اهمیت است زیرا پس از گذشت ۴ تا ۶ ماه از دریافت دوز دوم، عملکرد سیستم حفاظتی افت کرده و این افراد به شدت مستعد بیماری می‌شوند.

او تاکید کرد: ویروس به شدت جهش پیدا کرده و شخص با ۱۰ درصد درگیری ریه به فاصله سه روز به ۷۰ درصد درگیری می‌رسد، بنابراین باید برای دریافت دوز سوم سریع اقدام شود.

رحمانیان گفت:‌ دو گروه سنی پایین‌ ترین سطح پوشش واکسیناسیون را داشته‌اند و از پرخطر ترین گروه‌ها محسوب می‌شوند، یکی گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال و دیگری گروه سنی ۷۵  سال به بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم بیان کرد: از گروه اول، ۲۳ هزار نفر و از گروه دوم، ۳هزار نفر واکسن دریافت نکرده‌اند که گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال جمعیت فعال جامعه هستند و به همین دلیل به شدت بیماری را منتقل می‌کنند و گروه دوم به شدت آسیب‌پذیر هستند.

او  تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که واکسیناسیون باعث کاهش میزان موارد بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا می‌شود و در واقع آمار بالای بستری به دلیل مراجعه نکردن گروه سنی‌های نام‌برده برای انجام واکسیناسیون است و در مجموع اگر روند واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به همین منوال ادامه یابد، شهرستان جهرم در وضعیت قرمز باقی می ماند.

تزریق دوز سوم به ویژه در افراد بالای ۶۰ سال ضروری است

مهدی شفیعیان معاون استاندار فارس و فرمانداری ویژه شهرستان جهرم نیز در این جلسه ادامه داد: با توجه به کاهش اثر بخشی پس از مدت زمان معین لازم است که تزریق دوز سوم طبق دوره زمانی اعلام شده  دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

او افزود: پس از طریق واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌ها از جمله نرفتن در تجمعات، استفاده از ماسک،رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب از اولویت های کنترل شیوع بیماری کرونا است.

شفیعیان اضافه کرد: برای ترغیب افکار عمومی و تشویق مردم به واکسیناسیون جلسات مختلفی با رؤسای اتحادیه‌های صنفی، سمن‌ها، معتمدان و خبرنگاران برگزار شده است.

معاون استاندار فارس و فرمانداری ویژه شهرستان جهرم اظهار کرد: آمار واکسیناسیون به تفکیک سکونت‌گاه‌های مناطق روستای و محلات شهری آماده شده است و تصمیماتی به صورت نقطه‌ای به تفکیک هر سکونت گاه برای تسریع فرایند واکسیناسیون و رعایت دستور العمل ها اتخاذ می شود.

او گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۳  هزار نفر در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳ هزار نفر در گروه سنی ۷۰ سال به بالا برای واکسیناسون مراجعه نکرده اند و از ظرفیت تمام دستگاه‌ها به‌ ویژه بسیج، حوزه‌های علمیه، سامانه‌های شاد، پزشکان خانواده، اصناف، شوراهای اسلامی و دهیاران که قابلیت‌های بالایی دارند برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده شود زیرا گروه سنی ذکر شده اول که گروه فعال جامعه است در حال انتشار ویروس و گروه سنی دوم بیشترین آسیب‌پذیری را دارند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بارداری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم شهرستان جهرم شیوه نامه ها گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان