Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: برای حرکت به سمت مصرف بهینه باید رشد و ارتقای خدمات نوین در شرکت‌های توزیع برق شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر در نشست هماهنگی کنترل پذیری مصرف و آمادگی جهت عبور موفق از بحران کمبود انرژی که با حضور مدیران شرکت توزیع برق استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری در محل پارک فناوری‌های نوین شرکت توزیع برق برگزار شد، بر مصرف بهینه انرژی برای عبور از بحران کمبود انرژی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در شرکت‌های توزیع برق از زمان بحران کرونا در راستای بروزرسانی و شتاپ در خدمات غیرحضوری به مشترکان اظهار کرد: مدیران شرکت توزیع نباید فکر کنند با برخی اقدامات غیرحضوری کار خدمت رسانی در قالب خدمات نوین به مردم تمام شده است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر خاطرنشان کرد: تابستان امسال مشخص شد که همه خدمات موثر نبوده است. با توجه به تحولات شگرفی که درعرصه رسانه و مدیا به وجود آمده ولی هنوز فرهنگ استفاده از انرژی متحول نشده است.

به گفته وی، باید با استفاده از این موقعیت‌ها مردم را در جهت استفاده بهینه از انرژی مجاب کنیم.

لزوم تقویت ارتباط نقطه به نقطه با مشترکان

رخشانی مهر با بیان اینکه به دلیل عدم دسترسی بسیاری از مردم به ابزارهای هوشمند (تبلت ،گوشی هوشمند) بایستی درصدد رشد و ارتقا امکانات و خدمات بهتر به مشترکان باشیم، ادامه داد: تجربه تابستان امسال نشان داد در ارتباط نقطه به نقطه با مردم نتوانستیم درست عمل کنیم اگر چه شرایط تابستان اجتناب ناپذیر بود اما مردم در این زمینه دچار مشکلاتی شدند که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

رخشانی مهر تصریح کرد: برای حرکت به سمت جامعه متعالی و هوشمند باید رشد و ارتقا خدمات نوین در شرکت‌های توزیع برق شتاب بیشتری بگیرد و دربخش مشترکان برق ارتباط دوسویه انجام شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: مسله بحران کمبود انرژی برای مدیران این صنعت تبین شده اما باید در این زمینه برای مردم آگاه سازی اقداماتی صورت گیرد تا مشترکان بدانند به‌دلیل منابع محدود انرژی بایستی در مصرف برق، گاز و آب بهینه حرکت کنند.

این مقام مسول با تاکید بر کنترل مصارف نامتعارف بخش خانگی، گفت: این امر با اعمال موارد تشویقی برای مشترکین بیشترین نتیجه را خواهد داشت.

معاون هماهنگی شرکت توانیر هشدار داد: اگر صرفه جویی و مصرف بهینه مصرف انرژی محقق نشود در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات ناگواری در زمینه کمبود انرژی خواهیم بود.

رخشانی مهر تعرفه‌گذاری اقتصادی را یکی از راه‌ها در جهت مصرف بهینه انرژی عنوان کرد و افزود: اگر نظام تعرفه‌ای اصلاح شود و پای مسائل اقتصادی برای مصارف انرژی به میان بیاید قطعا مشترکان به سمت مصرف بهینه سوق داده خواهند شد.

تامین برق بخش خانگی و کسب و کارهای خرد در اولویت است

وی ادامه داد: واقعیت این است که متاسفانه با مشترکان پرمصرفی روبه‌رو هستیم که بخش عمده‌ای مربوط به ادارات دولتی بوده که مصارف فوق العاده‌ای دارند و نسبت به این مصارف تعهدی ندارند.

رخشانی مهر گفت: اقدامات ویژه‌ای برای مصرف بهینه انرژی در کشور نیاز است و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای بایستی راهکارهای مصرف بهینه انرژی برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه تفکر قطع برق خانگی برای کاهش مصرف انرژی تفکر غلطی است، خاطرنشان کرد: تامین برق بخش خانگی و کسب و کارهای خرد بسیار مهم است و نباید این بخش ها دچار قطعی برق شوند اما باید برای آن‌ها سهمیه برق و گاز در نظر گرفته شود.

طرح‌های تشویقی برای مشترکان کم مصرف تقویت شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تاکید کرد: الگو‌های تشویق مشترکان کم‌مصرف و همچنین طرح‌های تشویقی که مشترکان را ملزم می‌کند تا مصرف کمتری داشته باشند بایستی با قوت بیشتری دنبال شود چرا که این گونه راهکارها نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) غلامعلی رخشانی مهر وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت های توزیع برق مصرف بهینه انرژی معاون هماهنگی کمبود انرژی شرکت توانیر خدمات نوین شرکت توزیع رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد