Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:14:39 GMT

آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای مازندران در روز بارانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۱۸۶۸

آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای مازندران در روز بارانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آبان ماه امسال شاهد تداوم بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا در مازندران بودیم که باز هم با نفوذ سامانه سرد بارشی دیگر شاهد بارش برف و باران و سرد شدن هوا در استان هستیم.

براساس هشدار هواشناسی و با توجه به شدت بارش‌ها در برخی مناطق، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه از مخاطرات این سامانه بارشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*بارش برف و باران مهمان امروز آسمان مازندران

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از صبح امروز بانفوذ سامانه سرد بارشی از سمت غرب استان شاهد بارندگی بودیم که بیشترین بارش از رامسر با ۱۷ میلی‌متر به ثبت رساند.

وی با اشاره به گسترش بارندگی همراه با کاهش محسوس دما و وزش باد موقتی، افزود: ارتفاعات استان ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارندگی همراه با کاهش محسوس دما تا اواخر امشب در آسمان مازندران تداوم دارد، اضافه کرد:  آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها از پیامدهای این سامانه بارشی است.

اسدی تصریح کرد: انتظار داریم با خروج این سامانه بارشی شاهد آسمانی صاف و افتابی در مازندران باشیم از روز پنج‌شنبه تا دوشنبه هفته آینده جو نسلتا پایداری حاکم خواهد شد و دمای هوا نیز به‌صورت نسبی افزایش می‌یابد که فرصتی برای کشاورزان نسبت به کشت پاییزه و برداشت مرکبات اقدام کنند.

معاون هواشناسی مازندران درپایان گفت: دریای مازندران طی امروز و فردا  به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

*محورهای مازندران برفی شد/ پرهیز از ترددهای غیرضروری

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران امروز درباره وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ترافیکی عادی و روان در محورهای شمال، اظهار کرد: شاهد بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌ها و برفی شدن ارتفاعات ولی‌آباد کندوان، امانزاده هاشم هراز و گدوک سوادکوه هستیم.

وی با تاکید بر پرهیز از ترددهای غیرضروری، افزود:  باتوجه به این شرایط، رانندگان درصورت ضرورت باید با سرعت مطمئنه در محورهای استان تردد کنند‌.

رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: باتوجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در محورها، لازم است رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند  حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ مجهز کنند.

این مسوول با هشدار احتمال ریزش و رانش در سطح محورها، خاطرنشان کرد: پرهیز لز سبقت و سرعت غیرمجاز و همچنین حرکات خطرساز مورد تاکید پلیس است.

جهان‌تاب در پایان گفت: مرکز کنترل راه‌های مازندران با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ با پیش‌شماره ۰۱۱ در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌ها به شهروندان است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت جوی و جاده های مازندران بارش برف و باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کرمانشاه بارانی می‌شود
  • کرمانشاه دوباره بارانی می‌شود
  • کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند