Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر زالی روز سه شنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این راستا ۲ مصوبه در هیات رئیسه دانشگاه داشتیم تا وضعیت حقوقی دستیاران بهتر شود.

وی ادامه داد: در همین مدت کوتاه دولت سیزدهم، وزارت بهداشت برنامه و بسته های خیلی خوبی برای رفع مشکلات صنفی و معیشتی  داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد که این برنامه ها توسط مسوولان مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد تا در جریان آخرین موارد قرار گیرند.

وی افزود: نگاه بسیار عمیقی هم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این موضوع دارد. زالی ادامه داد موضوع تبدیل دستیاری به شغل در وزارت بهداشت در حال پیگیری است که این موضوع  مورد تاکید اعضای این کمیسیون هم قرار گرفت.

زالی بیان داشت: تلاش مشترک همه دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت بر این است که در بودجه سال اتی بتوان بسته های مناسب در زمینه حقوق، مزایا و رفع مشکلات انان دیده شود.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی در کشور، انجام این کار سخت است اما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به ابنکه قانون جوانی جمعیت که اخیر مورد تصویب قرار گرفت و جز الزامات بالادستی است، گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که ۱۱ آیتم از این قانون برای کمک به دستیاران جوان می توان استفاده کرد که در حال تدوین آنها هستیم.

 

دانش‌آموختگان کنشگران واقعی عرصه سلامت هستند

زالی در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی این دستاورد را مرهون تلاش مدیران گروه های بالینی، اساتید و دستیاران دانست و اظهار امیدواری کرد در سال آتی شاهد افزایش این توفیقات باشیم.

وی در ادامه به نقش مهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی حوزه سلامت کشور و حضور آنان در عرصه های مختلف آموزشی پژوهشی، درمانی و خدماتی اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتقای رتبه آموزشی دانشگاه و کسب رتبه دوم کشوری را حاصل مجاهدت و ممارست عالمانه گروه های پایه و بالینی برشمرد و یادآور شد که در برخی آیتم های این رتبه بندی که مبتنی بر نوآوری مبتکرانه و خلاقیت است این دانشگاه رتبه اول کشور را داراست.

زالی با اشاره به اساتید برجسته ای چون دکتر حکمت و دکتر قریب که علاوه بر برجستگی علمی از نظر اخلاقی نیز اسوه و نمونه بودند به دانش آموختگان توصیه کرد که همواره تعهد و تخلق به اخلاق حرفه ای را سرلوحه زندگی اجتماعی و حرفه ای خویش قرار داده و به بهره مندی از یافته های نوین علمی و دانش روز و ارتباط مطلوب با حوزه فناوری توجه داشته باشند.

وی به بسترسازی مناسب صورت گرفته در دانشگاه و راه اندازی فلوشیپ آموزش فناوری در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این اقدان با هدف آموزش متدولوژی های فناورانه، استفاده از ظرفیت های جدید و تغییر در نگرش متدولوژی ها برای اعضای هیئت علمی طراحی شده است.
زالی، ارایه خدمات درمانی به عنوان یک درمانگر صرف را حداقل ظرفیت دانش آموختگان برشمرد و به نقش موثر دانش آموختگان در حوزه سلامت اجتماعی اشاره کرد.

وی، دانش آموختگان حاضر را کنشگران واقعی عرصه سلامت ذکر کرد که باید به عنوان لیدرشیب سلامت با نگاهی جامع الاطراف فعالیت کنند و دغدغه آنان پیشگیری، مداخلات درمانی، تغییر الگوی زندگی و مداخلات بومی و منطقه ای باشد.


دانش‌آموختگان نخبه و رتبه‌های برتر آزمون‌های بورد جذب می‌شوند

دکتر محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه کسب این دستاورد را تبریک گفت و برگزیدگان را الگویی برای سایر فراگیران دانشگاه برشمرد.

به گفته صدوقی در آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی امسال ۶۹ نفر از دستیاران دانشگاه موفق به کسب رتبه های برتر پنج و ۱۰ درصدی شدند که ۳۲ دستیار تخصصی و شش دستیار فوق تخصصی رتبه های پنج درصد و ۲۸ دستیار تخصصی و سه دستیار فوق تخصصی رتبه های ۱۰ درصدی را کسب کردند.

وی ارتقای میزان کسب رتبه های پنج و ۱۰ درصدی بورد را نشان از تلاش دستیاران، اساتید و مدیران گروه ها برشمرد که در شرایط پاندمی کرونا ستودنی است.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه از جذب دانش آموختگان نخبه و رتبه های برتر آزمون های مذکور خبر داد که می توانند در کسوت هیات علمی در دانشگاه فعالیت کنند.

صدوقی توسعه آموزش های مجازی، حضور مستمر اساتید در بخش های کرونا، راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک، راه اندازی شبه سازی بیمارستانی، رونمایی از شبیه ساز آناتومی برخی از دستاوردهای معاونت آموزشی عنوان کرد.

در خاتمه این مراسم با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه، دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر ناصحی مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تقدیر شد.

منبع: الف

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تخصصی و فوق تخصصی آموزشی دانشگاه دانش آموختگان رتبه های برتر رییس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای دانشجویان پزشکی؛ حق‌ الزحمه دستیاران ۱۵ میلیون تومان رسید

وزیر بهداشت با اشاره به این که حق‌الزحمه دستیاران پزشکی تا قبل از دولت مردمی، بسیار اندک و موجب نبود انگیزه کاری در آن‌ها بود؛ گفت: حق‌الزحمه این دانشجویان به حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.   به گزارش  تسنیم، بهرام عین‌اللهی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده نظام سلامت کشورمان، دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه را قابل تحقق عنوان و بیان کرد: اعضای هیئت علمی از مهمترین ارکان پیشرفت دانشگاه‌ها هستند و باید روش‌های آموزشی فعال به جای روش‌های سنتی، به کار گرفته شود.   وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشجویان به عنوان دومین عامل رشد و پیشرفت دانشگاه‌ها یاد کرد و با تاکید بر ضرورت مسئولیت و مشارکت دادن به آنها به ویژه در پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی گفت: در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از دانشجویان فعال در حوزه تحقیقات و فناوری تقدیر کردیم بنابراین رویکرد ما بهره گیری بیشتر از ظرفیت جوانان و دانشجویان در حوزه سلامت است.   وی میزان حق‌الزحمه دستیاران پزشکی را بسیار اندک و موجب نبود انگیزه کاری آن‌ها دانست و گفت: حق‌الزحمه این دانشجویان از حدود دو و سه میلیون به حدود 12 تا 15 میلیون تومان افزایش یافته و کارانه نیز برای دستیاران در نظر گرفته شده که دریافتی دستیاران، بهبود می‌یابد و می‌توانند با خیال آسوده تری به فعالیت بپردازند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران: ۳۰ درصد دستیاران پزشکی به خودکشی فکر می‌کنند تصویب افزایش ۴۵ درصدی حق‌ الزحمه دستیاران پزشکی در هیات دولت مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی : خودکشی پزشکان به مرز هشدار رسیده

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • عین اللهی: حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • خبر خوش برای دانشجویان پزشکی؛ حق‌ الزحمه دستیاران ۱۵ میلیون تومان رسید
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در مناطق محروم
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم