Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-29@12:37:09 GMT

به‌کارگیری سیستم ایزولاسیون در پتروشیمی کارون

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۰۰۲

به‌کارگیری سیستم ایزولاسیون در پتروشیمی کارون

رئیس امور اچ‌اس‌ئی پتروشیمی کارون از استقرار و اجرای سیستم ایزولاسیون (‏LOTO‏) در این شرکت، براساس کدها و استانداردهای ‏روزآمد جهان برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی کشور خبر داد.‏

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی کارون، امیرحسن فرجادنیا با بیان این مطلب افزود: شرکت پتروشیمی کارون برای توسعه اقدام‌های ‏پیشگیرانه و کاهش ریسک بروز حوادث و تأثیر آن بر افزایش ضریب اطمینان پایداری تولید و همسو با الزام‌های سیستم مدیریت ‏ایمنی فرآیند (‏psm‏) از اردیبهشت‌ماه امسال، طرح بهبود سیستم پرمیت، پیاده‌سازی سیستم ایزولاسیون الکترونیکی و ‏مکانیکی (‏Lock out &Tag out‏) را به‌صورت پایلوت با همکاری مشاوران صاحب‌ نام داخلی و بهره‌مندی از ‏تجارب بین‌المللی در واحد آنیلین مجتمع پتروشیمی کارون آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای این طرح به‌منظور درس‌آموزی از حوادث بزرگ طبق ابلاغیه سال ۱۳۹۸ وزارت ‏نفت و بر اساس تأکید هلدینگ خلیج فارس بوده است.

رئیس امور اچ‌اس‌ئی پتروشیمی کارون ادامه داد: در روند اجرای این طرح، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی لازم برای گروه‌های کاری و اداره‌های مرتبط برگزار و ‏دستورعمل‌های فنی سیستم ایزولاسیون بر اساس کدها و استانداردهای روزآمد جهان تدوین و پیاده‌سازی شد. ‏

فرجادنیا یادآور شد: این طرح به‌صورت رسمی از ۱۹ آبان‌ماه امسال با ‏حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این شرکت به بهره‌برداری رسمی رسید.

پتروشیمی کارون در اجرای روند اقدام‌های پیشگیرانه، امسال به‌عنوان شرکت پتروشیمی برتر استان خوزستان در ‏حوزه حفاظت فنی و ایمنی محیط کار از سوی اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی برگزیده شد و سازمان تأمین ‏اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از این شرکت قدردانی کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: ایزولاسیون پتروشیمی کارون کاهش ریسک مدیریت ایمنی فرآیند پتروشیمی کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود