Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:34:44 GMT

5 نکته اساسی برای خرید لوازم خانگی و جهیزیه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۱۴۶

5 نکته اساسی برای خرید لوازم خانگی و جهیزیه

برای این که این وسایل ریز و درشت را طوری انتخاب کنید که بعد از خرید نسبت به هزینه ای که کرده اید احساس پشیمانی نکنید و در عین حال تمام نیازهای خود را برطرف سازید، لازم است قبل از خرید، به چند نکته اساسی و مهم توجه کنید که در ادامه این مقاله زنبیل به آنها خواهیم پرداخت.

لیست وسایل جهت خرید را مشخص کنید

همان طور که برای یک خرید روزمره از فروشگاه مواد غذایی، وقتی از قبل لیست خرید داشته باشید، همان چیزهایی را خریداری می کنید که به آنها نیاز دارید؛ در خرید لوازم خانگی نیز به همین شکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما باید فهرستی از تمام وسایلی که قرار است خریداری کنید تهیه کنید. این فهرست را بر اساس ضروری بودن و اولویت وسایل مرتب کنید به این معنی که وسایل مهم تر را در صدر لیست قرار دهید. لیست خود را مرور کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. در این زمان خودتان متوجه می شوید چیزهایی در لیست نوشته اید که بود و نبودشان فرق چندانی به حال شما ندارد. بنابراین با تهیه این لیست می توانید از خرید وسایل کم اهمیت تر چشم پوشی کنید و تمرکز خود را روی وسایلی بگذارید که بیشتر کاربرد دارند به این شکل می بینید که به میزان قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد.
هنگام تهیه لیست خرید جهیزیه یا لوازم خانگی مورد نیاز جزئیاتی از قبیل ابعاد و ظرفیت مورد نیاز وسایل را نیز یادداشت کنید. اگر از قبل می دانید برای چه فضایی قرار است وسیله تهیه کنید به تناسب همان فضا این جزئیات را تعیین کنید. به طور مثال برای یک اتاق نشیمن 9 متری دلیلی ندارد تلویزیون 65 اینچی خریداری کنید.

بودجه خرید خود را مشخص کنید

اگر از قبل بودجه خود را مشخص نکنید و بدون این که بدانید چه چیزی را تا چه سقف قیمتی می خواهید بخرید، خریدهایتان را انجام می دهید، در چشم به هم زدنی می بینید که هم بودجه تان ته کشیده هم تمام چیزهایی که لازم داشتید را با پول خود نتوانسته اید تهیه کنید.
بنابراین قبل از این که به سراغ فروشگاه های مختلف بروید اندازه جیب خود را مشخص کنید. وقتی شما از قبل بدانید دقیقا چقدر بودجه در اختیار دارید انتخاب هایی که در خرید لوازم خانگی انجام می دهید منطقی تر می شود و تعداد خریدهای احساسی که کاربرد چندانی نیز برای شما ندارند، کمتر خواهد شد.
در تخصیص بودجه، باید واقع گرا باشید و بر اساس اولویت این کار را انجام دهید. به ترتیب از مهم ترین وسایل خانه، لوازمی که می خواهید را انتخاب کنید و هر جا احساس کردید در یک بخش زیاده روی کرده اید از بودجه آن کمتر کرده و به وسایلی که اهمیت بیشتری دارند، آن را اختصاص دهید.
وقتی در حال خرید جهیزیه هستید به این نکته توجه کنید که متناسب با نیازتان در شروع زندگی چه وسیله ای در چه ابعادی احتیاج دارید به طور مثال اگر با کمبود بودجه مواجه شدید لزومی ندارد حتما یخچال فریزر بزرگ ساید بای ساید داشته باشید که بیشتر ظرفیت آن در عمل بخواهد بلا استفاده بماند، بلکه یک یخچال فریزر جمع و جور که پاسخگوی نیاز یک زوج باشد می تواند کافی باشد.

حتما قبل از خرید کالاها و برندها را مقایسه کنید

برای خرید لوازم خانگی، چشم بسته عمل نکنید، مقایسه قبل از خرید در مورد امکانات کالاها و سابقه برندها را در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر بین تلویزیون اسنوا و دوو قصد انتخاب دارید، مدل های مشابه از نظر ابعاد و امکانات را بررسی کنید، قیمت ها را ببینید بعد تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید.
یکی از روش های مرسوم برای قیاس کالاها این است که نگاهی به نظرات کاربران در سایت ها در مورد آنها بیندازید، وقتی کالایی از طرف تعداد زیادی از استفاده کنندگان از نظر کیفیت و کارآیی مورد تایید قرار می گیرد، پس می توانید این را یک مزیت برای وسیله مورد نظر به حساب بیاورید.
مشاهده می شود که بعضی از نظرات آنلاین از واقعیت به دور هستند، برای اطمینان بیشتر از اقوام، دوست و آشنا که تجربه خرید همان کالا یا همان برندی که مد نظر شماست را دارند، سوال کنید. اگر افراد متخصصی را در اطرافیان خود می شناسید که اطلاعات تخصصی در مورد لوازم مورد نیاز شما دارند مشورت با این افراد را در اولویت قرار دهید.
اگر به صورت حضوری خرید می کنید دقت کنید که همه فروشندگان لزوما مشاوران خوبی نیستند، برخی فروشگاه های لوازم خانگی موجودی محدودی از مدلها را دارند .به خاطر داشته باشید در درجه اول یک فروشنده در تلاش است تا جنس خود را به شما بفروشد نه این که بر اساس نیازتان بهترین پیشنهاد را به شما بدهد. بنابراین حرف فروشنده را ملاک انتخاب خود قرار ندهید.

کارآیی را فدای ظاهر نکنید

اگر علاقه مند به ست کردن لوازم خانه باشید ممکن است وسوسه شوید تا هر وسیله ای که هارمونی رنگ مورد نظر شما را داشته باشد بی درنگ انتخاب کنید. با انجام این کار ظاهر خانه آن گونه که دوست دارید می شود اما کارآیی وسایل، حلقه گمشده این تصمیم است. وقتی وسیله ای خریداری می کنید که فقط ظاهر زیبایی دارد، در استفاده عملی از این وسیله به تدریج در می یابید که خانه شما ویترین مغازه نیست که فقط بخواهد زیبا و چشم نواز باشد. در نهایت این شما هستید که از وسایل خانه استفاده می کنید و مشکلات ناشی از آن برای شما باقی می ماند. پس به جای نظرگاه دیگران از چیزی که فقط در ظاهر پیداست، کاربری عملی وسایل را در نظر بگیرید و تعادلی بین زیبایی ظاهری وسایل و کاربردی بودن متناسب با نیازتان برقرار کنید.
گزینه های مختلف را به طور کامل از همه نظر بررسی کنید بعد تصمیم بگیرید تا بلافاصله بعد از خرید احساس پشیمانی نکنید که چرا فلان مدل را خریداری نکردید. گول ظاهر فریبنده برخی وسایل را نخورید با دقت به امکانات آن توجه کنید، قیمت، برند، گارانتی و رده مصرف انرژی محصول را چک کنید و به طور کلی از خرید هیجانی و شتاب زده خودداری کنید.

به برندهای معتبر اعتماد کنید

در خرید لوازم خانگی و جهیزیه، نگاه بلندمدت داشته باشید،  یادتان باشد که از وسایلی که می خرید قرار نیست مادام العمر استفاده کنید و روزی خواهد رسید که این وسایل نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می کنند. اگر امروز برندهای معتبر (مثلا یخچال فریزر اسنوا، دوو و پاکشوما) را انتخاب کنید در درجه اول به خاطر کیفیت ساخت بالا، دیرتر نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد و به جز این خدمات پس از فروش بهتری نسبت به برندهای کمتر شناخته شده دریافت میکنید و حتی در صورت بروز خرابی در آنها با خیال راحت کار را به سرویس کاران مجاز همان برند می سپارید.
از آنجایی که برندهای مختلف در گارانتی کردن محصولات نیز برای جذب مشتریان با یکدیگر رقابت دارند، به گارانتی برندی که انتخاب می کنید، شامل مدت گارانتی و شرایط خاص آن توجه کنید. 

بهترین فروشگاه جهت خرید لوازم خانگی و جهیزیه با بهترین قیمت

با در نظر گرفتن تمام نکات اساسی که به آنها اشاره شد، راهکاری جامع، به صرفه و مطمئن برای تهیه لوازم خانگی، استفاده از فروشگاه اینترنتی زنبیل می باشد.
جامع بودن زنبیل: فروشگاه اینترنتی زنبیل مجموعه بزرگی از تمام لوازم خانگی مورد نیاز شما را شامل می شود. لوازم خانگی بزرگ مثل ماشین لباسشویی، اجاق گاز، مبلمان و تلویزیون؛ وسایل کوچک مثل جاروبرقی، ماکروفر، چرخ گوشت و چای ساز، وسایل گرمایشی و سرمایشی مثل کولر آبی و گازی و بخاری گازی و برقی و سایر وسایل منزل مانند چرخ خیاطی، فرش و تختخواب و خلاصه هر چیزی که در یک خانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد را در انبوه کالاهای زنبیل بین برندهای معتبر بازار لوازم خانگی مثل اسنوا، دوو و پاکشوما و سایر برندها می توانید پیدا کنید.
به صرفه بودن زنبیل: تضمین قیمت 10 روزه زنبیل به خریدار اطمینان می دهد که بهترین قیمت را در میان تمام فروشگاه های آنلاین و آفلاین معتبر از زنبیل دریافت می کند و در غیر این صورت ما به التفاوت مبلغ از طرف زنبیل به مشتری پرداخت می شود.
اطمینان خرید از زنبیل: فروشگاه آنلاین زنبیل، عضو اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و دارای پروانه کسب اتحادیه می باشد و نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت (که بالاترین نماد اعتمادی است که به فروشگاه های اینترنتی داده شده است) را داراست و اعتبار خود را با نزدیک به یک دهه فعالیت در فروش اینترنتی محصولات به ویژه به صورت تخصصی در حوزه لوازم خانگی و با کسب رضایت حداکثری مشتریان به دست آورده است.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی اسنوا با آخرین قیمت ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی دوو با آخرین قیمت ها

منبع: فارس

کلیدواژه: لوازم خانگی جهیزیه یخچال خرید لوازم خانگی لوازم خانگی لوازم خانگی انتخاب کنید داشته باشید توجه کنید مورد نیاز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی