Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتالیا برای سومین بار در تاریخ خود باید در پلی آف جام جهانی شرکت کند

در راه رسیدن به جام جهانی 2022 قطر، بدترین و ترسناک ترین سناریوی ممکن برای ایتالیا رقم خورد؛ آتزوری در مرحله مقدماتی پایین تر از سوئیس قرار گرفت و همچون دوره گذشته باید در پلی آف به میدان بروند.

طرفداری | تیم ملی ایتالیا پس از تساوی ناامید کننده مقابل ایرلند شمالی، حالا باید برای صعود به جام جهانی به پلی آف برود اما مسیر متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین پلی آف صعود به جام جهانی در قاره اروپا تغییر کرده (در این مطلب به صورت کامل بخوانید) و ایتالیا کارش سخت خواهد بود. دوازده تیم در سه گروه چهار تیمی تقسیم می شوند؛ چهار تیم هر گروه با قرعه کشی، دو بازی تک حذفی انجام می دهند که قهرمان هر گروه راهی جام جهانی می شوند. 

این سومین باری است که ایتالیا در تاریخ خود برای رسیدن به جام جهانی، باید در پلی آف شرکت کند. آخرین پلی آفی که ایتالیا در آن حضور داشت را همه به خاطر داریم؛ در سال 2017 و مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، ایتالیا پس از شکست 1-0 در خانه سوئد، نتوانست در سن سیرو نتیجه را جبران کند و مجموعا با شکست 1-0 مقابل سوئد، حذف شد. تیم جامپیرو ونتورا نتوانست به جام جهانی برسد و ایتالیا پس از 60 سال از صعود به جام جهانی بازماند. 

اشک های جانلوییجی بوفون، کاپیتان تیم ملی ایتالیا پس از تساوی بدون گل مقابل سوئد و صعود نکردن آتزوری به جام جهانی 2018، در خاطر تمام فوتبال دوستان هست

اما پیش از این اتفاق تلخ، تیم ملی ایتالیا یک بار دیگر هم در پلی آف جام جهانی شرکت کرده بود که آن پلی آف برای لاجوردی پوشان به خیر گذشت. ایتالیا نتوانست به جام جهانی 1998 فرانسه مستقیما راه یابد و پس از این که در مرحله گروهی پایین تر از انگلیس قرار گرفت، راهی پلی آف شد تا مقابل روسیه قرار گیرد. در نوامبر 1997، ایتالیا بازی رفت را در سن پائولو با تک گل پیرلوئیجی کاسیراگی برد. در بازی برگشت به میزبانی مسکو، بازی با گل کریستین ویری و گل به خودی فابیو کاناوارو با تساوی 1-1 خاتمه یافت تا ایتالیا در مجموع با پیروزی 2-1 راهی جام جهانی فرانسه شود. در آن دیدار که به واسطه بارش برف به یادماندنی شد، پس از مصدومیت جانلوکا پالیوکا در ابتدای بازی، جانلوییجی بوفون جوان اولین بازی ملی خود را برای آتزوری انجام داد که عملکرد موفقی هم داشت. 

بازی ایتالیا و روسیه با بارش برف و زمین ناهموار که آتزوری به سلامت عبور کرد

پس از فاجعه ونتورا در سال 2017 و بازسازی تیم ملی ایتالیا به دست روبرتو مانچینی، قهرمانی در مسابقات یورو 2020 این نوید را می داد تا ایتالیا بدون دردسر به جام جهانی 2022 برسد اما سوئیس عملکرد تقریبا بی نقصی داشت و مطابق انتظار، برای آتزوری دردسرساز شد. پنالتی های حساسی که جورجینیو مقابل سوئیس از دست داد، باعث شد حداقل یک برد، یک بردی که می توانست صعود ایتالیا را تضمین کند، از کف برود. شاید بتوان جورجینیو را متهم ردیف اول دردسر کنونی آتزوری دانست. با وجود فرصت سوزی های جورجینیو، ایتالیا نشان داد در این دوره از بازی های ملی فرم چندان خوبی ندارد و آن ها مقابل ایرلند شمالی که به برد نیاز داشتند، نتوانستند عملکرد اصلا خوبی داشته باشند. ایتالیا بازهم به پلی آف رفته و مسیر آسانی برای رسیدن به قطر 2022 نخواهد داشت. 

ایتالیا در بلفاست ناکام بود و نتوانست ایرلند شمالی را ببرد تا پایین تر از سوئیس، راهی پلی آف شود

 

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! تیم ملی و دراگان اسکوچیچ روی میز تشریح / اختصاصی طرفداری گمشده در کوه یا فراری از کشور | شکایت هلال احمر از بدهکار بزرگ؟! رئال مادرید در زمستان برای جذب ام باپه تلاش نمی کند روبرتو مانچینی: به جام جهانی خواهیم رفت و به قهرمانی در آن هم امیدوار هستیم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی ایتالیا جام جهانی پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، سالرنیتانا با شکست ۳-۰ در بازی جمعه‌شب مقابل فروزینونه، شانس‌هایش برای بقا در سری A را از دست داد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ماتیاس سوله در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی، مارکو برشیانینی در دقیقه ۲۵ و نادیر زورته‌آ در دقیقه ۸۵ گل‌های میزبان را به ثمر رساندند و سقوط مهمان را قطعی کردند.

این پیروزی همچنین یک گام بزرگ و مهم برای فروزینونه محسوب می‌شود، چراکه آنها با کسب سه امتیاز جمعه‌شب، در رده هفدهم ۳۱ امتیازی شد، اگرچه خطر سقوط همچنان آنها را تهدید می‌کند اما شاگردان اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو شانس زیادی برای بقا در سری A دارند.

سالرنیتانا اما با شکست امشب بدون هیچ شانسی برای بقا در رده بیستم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در ۳۴ بازی ۲۳ شکست و ۹ تساوی ثبت کردند و فقط دو بازی را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی اینتر و تورینو + فیلم
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان
  • صعود شیرین یک پرسپولیسی دور از پرسپولیس
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی