Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:40:36 GMT

رونمایی از ۴۱ کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۹۸۹

رونمایی از ۴۱ کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار محمد برخوردار عصر امروز در نشست خبری با موضوع ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: یکی از بازوهای ادبیات دفاع مقدس در راستای ترغیب و تشویق این اندیشه، نوقلم‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امسال توانستیم رتبه اول کشوری را در حوزه چاپ کسب کنیم گفت: ۴۱ عنوان «کتاب صوتی» با موضوعات مختلف تهیه شده که ۳۰ آبان ماه امسال رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه همدان تنها استانی است که مجوز بارگذاری این کتاب‌ها را در شبکه پرمخاطب و بین المللی «ایران صدا» پیدا کرده است گفت:  تاکنون ۱۶۰ هزار بار کتاب صوتی اختصاصی استان همدان دانلود شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح کشور یادواره رادیویی ( دفاع ماندگار) طراحی شد که از رادیو پخش می‌شود افزود: با توجه به شرایط کرونا این یادواره تاکنون ۲۴ برنامه داشته که به صورت زنده از رادیو همدان و شبکه کشوری ایران صدا پخش شده است.

برخوردار با اشاره به برنامه ابتکاری به نام «ادبیات پایداری» که به صورت رادیو زنده هر چهارشنبه از سال گذشته برای معرفی کتاب و نویسندگان برگزار شده است عنوان کرد: با توجه به تخصصی کردن حوزه نویسندگان۷۰ ساعت دوره آموزشی تخصصی در حوزه مصاحبه، تدوین و تبیین خاطرات و تاریخ شفاهی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته جشنواره ادبی یوسف و شعر دفاع مقدس برگزار شده که با استقبال خوبی مواجه بوده است گفت: در جشنواره یوسف ۸۰ اثر و جشنواره شعر دفاع مقدس ۴۰۰ اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است، آذرماه اختتامیه این دو جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به راه‌اندازی انجمن شعر نهاد ویژه نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود، نخبگان علمی با استفاده از طرح کسری خدمت با موضوع علوم و معارف دفاع مقدس بوده است.

وی یادآور شد: در این راستا ۳ تا ۱۰ ماه کسری خدمت برای نخبگان علمی مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و طلاب سطح سه به بالا که آثاری تولید کنند در نظر گرفته شده است.

برخوردار با اشاره به ترجمه پنج عنوان کتاب به زبان‌های مختلف که در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد افزود: در دستگاه‌ها و مکان‌های پرتردد برای معرفی آثار دفاع مقدس ایستگاه پایداری ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ عنوان کتاب تهیه و تولید شده است افزود: نمایشگاه دائمی کتاب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: ادبیات پایداری کتاب صوتی محمد برخوردار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی