Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،عزیز جوان پور در جمع خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها را چالش بزرگ این مجموعه بیان و اضافه کرد: بر اثر همین موضوع تعدادی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی استان به خصوص در شهرهای کوچک به تعطیلی کشیده شده است.
وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی کلاس های حضوری و تشکیل نشدن کلاس ها در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکنون تنها یک سوم شهریه‌های مربوطه از دانشجویان اخذ شده است که این امر نیز به مشکلات عدیده افزوده و دانشگاه را وارد بحران مالی کرده است، در حالی که دراین شرایط سخت باید حقوق کارکنان و اساتید را نیز پرداخت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان پور با ارایه گزارشی از اقدامات خود در چهار سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: تکمیل و بهره برداری کامل از بیمارستان دامپزشکی، بیمارستان امام سجاد، دانشکده در حال تعطیلی دندانپزشکی و تبدیل آن به  یکی از دانشگاه های برتر شمال غرب کشور، راه اندازی کلینیک دندان پزشکی و تکمیل دانشگاه واحد پزشکی در جاده باسمنج با ظرفیت ۲ هزار نفر دانشجو از جمله این فعالیت هاست.
وی افزایش ۲ برابری مدارس سما به لحاظ تعداد دانش آموز و مدارس، ایجاد مراکز رشد و اجرای برنامه های علمی و فناوری و نوآوری، ایجاد هشت واحد و مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف، حضور در نمایشگاه رینوتکس تبریز با تعداد ۱۱۰ عنوان طرح فناورانه، همکاری با پارک علم و فناوری استان، توسعه فعالیت های فرهنگی و عقیدتی درمیان دانشجویان و  استادان و کارکنان و ایجاد کرسی های آزاداندیشی در واحدهای مختلف را از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تعداد دانشجویان این دانشگاه در شهرها و بخش های مختلف استان را ۵۱ هزار نفر و اعضای هیات علمی را یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۱ هزار نفر دانشجو در واحد تبریز مشغول تحصیل هستند.
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تدریس زبان ترکی آذربایجانی در این مرکز دانشگاهی گفت: کمبود استاد مهم ترین و اصلی ترین مشکل در زمینه آموزش زبان ترکی در دانشگاه ها است. 
وی افزود: از سال ها قبل برای ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی درخواست داده شده است، اما متاسفانه وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی با این درخواست مجوز مخالفت کرده و تنها برای دانشگاه تبریز این مجوز را صادر کرده است.
وی اظهار داشت: در عین حال دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در قالب فوق برنامه های مختلف توسط یکی از تشکل های دانشجوئی اقدام به برگزاری کلاس های زبان ترکی آذربایجانی کرده بود که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا با استقبال خوب دانشجویان نیز مواجه شد.
جوان پور محدودیت استادان زبان و ادبیات ترکی در آذربایجان شرقی را یکی از دلایل عمده برگزار نشدن کلاس های این رشته در این منطقه دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی همچنان تلاش برای ایجاد این رشته را اولویت خود می داند و اگر مشکل کمبود استاد رفع شود با موافقت وزارت علوم می توان در آینده نسبت به تاسیس این رشته امیدوار بود.
وی با اشاره به اینکه از ۶ سال قبل ایجاد هر گونه رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شده است، تاسیس رشته زبان ترکی را تا حدودی عیرممکن دانست.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد دانشمندان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی زبان ترکی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد قربانی گلشن‌آبادی معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن حضور در کلاس نوستالوژیکی دانشجویان ورودی سال 1372 رشته علوم اجتماعی تبریک روز معلم به استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: با توجه به اوضاع سیاسی جهان و شرایط پیش آمده وظیفه استادان این است که تمامی مفاهیم روز دنیا را به دانشجویان ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز