Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 254 میلیون و 589 هزار و 978 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 122 هزار و چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین 230 میلیون و 190 هزار و 379 نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از 48 میلیون مبتلا و بیش از 784 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 34.4 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 21.9 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 611 هزار و هند با بیش از 463 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 256 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی 9 میلیون و 600 هزار و 369 بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 45 هزار و 212 ابتلا و 128 هزار و 272 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه هشتم در بین 10 کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
 بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 17 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، اوکراین و لهستان نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

کشف نوع جدید سویه دلتا ویروس کرونا در نروژ
یک نوع جدید از سویه " دلتا" ویروس کرونا در نروژ کشف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه ان ار ک به استنار به اطلاعات پژوهشکده سلامت ملی در این خصوص اطلاع داد.
متخصصین معتقدند که این سویه خطرناک از سایر انواع ویروس نیست و همچنین حدس می زنند که واکسن به خوبی در مقابل این ویروس مقاومت می کند.
برای اولین بار این ویروس در ماه ژوئن کشف شد. نوع جدید در کل کشور منتشر شده و AY. 63 نامیده می شود.
سویه هندی "دلتا" ویروس کرونا در پاییز سال 2020 کشف شد. این نوع از ویروس به نظر قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارد.

افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در ایالات آمریکا
گزارش ها حاکیست، تقریباً همه مبتلایان جدید کووید در این کشور به سویه مسری دلتا آلوده بوده و مقامات آمریکا نیز در حال انجام اقدامات لازم به منظور آمادگی در برابر موج احتمالی شیوع این بیماری در فصل زمستان هستند.
بر اساس آخرین گزارش ها در نیومکزیکو به رغم میزان بالای واکسیناسیون، اکثر تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه در این ایالت تکمیل هستند.
در ایالت میشیگان نیز کووید19 در کلان شهر دیترویت شیوع گسترده یافته است. موارد ابتلا به این بیماری در ایالت ورمونت همچنین به رغم واکسیناسیون بالا در حال افزایش است.
به گزارش یو اس آ تودی، به گفته محققان، کاهش مصونیت ناشی از تزریق واکسن بعد از چندین ماه، ممکن است یکی از عوامل افزایش موارد ابتلا به کووید19 در این کشور باشد.

بازگشت محدودیت‌های اجتماعی به کشورهای اروپایی
این درحالیست که مرکز کنترل بیماری های اروپا که مقر آن در استکهلم است نیز در آخرین ارزیابی خود از خطرات کرونا نتیجه گیری کرد که وضعیت اپیدمیولوژیک این بیماری در اتحادیه اروپا در حال حاضر افزایش سریع و قابل توجه موارد ابتلا را نشان می‌دهد و هرچند نرخ مرگ و میر اکنون پایین است اما این نرخ نیز به آرامی در حال افزایش است.
بر اساس داده های پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، قاره اروپا در روزهای اخیر با افزایش هفت درصدی آمار مرگ و میر و رشد 13 درصدی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 روبرو بوده است.
به گزارش یورونیوز، فرانسه از روز دوشنبه همزمان با موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، استفاده از ماسک را بار دیگر برای همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجباری کرد.
تاکنون تنها دانش‌آموزان ساکن برخی مناطق که بیماری همه‌گیر کووید19 در آنجا شیوع بیشتری یافته بود مجبور به استفاده از ماسک بودند. دولت فرانسه دو ماه پیش استفاده اجباری از ماسک را برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطقی که ویروس کرونا کمتر شیوع داشت لغو کرده بود.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور اعلام کرد که به زودی گواهی سلامت افراد مسن در صورت عدم تزریق دز سوم واکسن کرونا دیگر اعتبار نخواهد داشت.
شهروندان فرانسوی اکنون برای دسترسی به بسیاری از اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی باید گواهی سلامت ارائه کنند. با این حال یکی از مقامات ارشد روز دوشنبه گفت که دولت ماکرون به دنبال طرحی مشابه دولت اتریش برای قرنطینه کردن افراد واکسینه نشده نیست.
اتریش اولین کشور اروپایی است که تصمیم به قرنطینه افراد واکسینه نشده گرفته است. افرادی که اخیرا از بیماری کووید19 بهبود یافته‌اند از قرنطینه اجباری واکسینه نشده‌ها مستثنی شده‌اند.
دولت فدرال آلمان نیز برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا لایحه‌ای تهیه کرده است که بر اساس آن کارمندان در این کشور بار دیگر به طور گسترده دورکاری خواهند کرد. دورکاری در آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) کاهش یافته بود.
رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید19 در آلمان طی یک بازه 24 ساعته روز یکشنبه بار دیگر شکسته شد.
همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون جان بیش از پنج میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است. موج جدید شیوع بیماری کووید19 در اروپا باعث شده است تا محدودیت‌های لغو شده در برخی کشورها از جمله هلند و نروژ بار دیگر به اجرا درآید.

فیلیپین با کاهش موارد کرونا کاربرد شیلد را کنار گذاشت
 رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرده که با کاهش موارد ابتلا به کرونا، استفاده از شیلد (محافظ) صورت در بسیاری از نقاط کشور از این پس الزامی نخواهد بود.
به گزارش بلومبرگ از مانیل، فیلیپین یکی از معدود کشورهای جهان بود که از حدود یک سال پیش استفاده از شیلد را اجباری کرده بود. از این پس استفاده از محافظ صورت تنها در مناطقی اجباری خواهد بود که تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید برقرار است.
این درحالی است که مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا استفاده از محافظ صورت را در برابر بیماری کرونا توصیه نکرده و گفته است که "تاثیر این وسیله در حال حاضر مشخص نیست"، اما سازمان جهانی بهداشت گفته که از این وسیله می‌تواند برای محافظت از چشم‌ها در زمان همه‌گیری‌ها استفاده کرد.
در کشور فیلیپین یک تحقیقات مجلس سنا اتهاماتی را در این خصوص بررسی کرده که محافظ‌های خریداری شده توسط دولت قیمت‌گذاری بالایی شده‌اند اما مقامات این اتهام را رد کرده اند.
دوترته دوشنبه شب همچنین توصیه‌های اداره بهداشت برای تزریق دوز تقویتی واکسن به کادر درمانی را تایید کرد و از دولت‌های محلی کشور خواست که بار دیگر ورود کودکان به فروشگاه‌های بزرگ را ممنوع کنند چرا که گزارش ها حاکی است یک کودک دو ساله بعد از رفتن به فروشگاه (مال) تست کرونای او مثبت شده است.
اما شمار موارد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور به کمتر از دو هزار مورد رسیده است. رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت که اقتصاد این کشور می‌تواند بزودی به وضعیت عملکرد پیش از شیوع کرونا بازگردد. اقتصاد این کشور در سه‌ماهه قبلی به علت مصارف خانگی تقویت شد.

 بازگشایی مرز هند به روی گردشگران 99 کشور
مقام‌های هند که مرزهای این کشور را ماه‌ها به روی بازدیدکنندگان خارجی بسته بودند، از پذیرش گردشگران خارجی واکسینه‌شده 99 کشور خبر دادند.
به گزارش  نیویورک تایمز، پس از بسته شدن مرزهای هند به مدت 20 ماه به روی بازدیدکنندگان خارجی، اکنون مقامات این کشور با ورود بدون قرنطینه گردشگران واکسینه‌شده خارجی از 99 کشور موافقت کرده‌اند.
هند در جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها اعلام کرد مسافرانی که از 99 کشور مشخص وارد هند می‌شوند می‌توانند از سپری کردن دوران قرنطینه معاف شوند اما در صورتی که کشور مبدا از نظر ابتلا به کرونا پرخطر ارزیابی شده باشد باید وضعیت سلامتی آن‌ها در 14 روز پس از ورود مورد بررسی قرار گیرد.
در سال 2020، هند فقط 2.47 میلیون نفر گردشگر خارجی جذب کرد، این درحالی است که آمار گردشگران خارجی سال 2019 بر اساس آمار دولتی 10.93 میلیون نفر بود. پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت گردشگری حدود هفت درصد از درآمد کشور را دربرمی‌گرفت.
به این ترتیب هند به جمع چندین کشور آسیایی تبدیل شده است که روند لغو محدودیت‌های سفری برای گردشگران خارجی را آغاز کرده‌اند. کره جنوبی و سنگاپور نیز روز دوشنبه در جریان یک توافق‌نامه سفری امکان سفر بین دو کشور را برای  بازدیدکنندگان واکسینه‌شده و بدون نیاز به سپری کردن دوران قرطینه فراهم کردند.

کرونا، دانشجویان چین را به قرنطینه برد
به دنبال شیوع کووید-19 در شهر "دالیان"( Dalian) چین، نزدیک به 1500 دانشجو در خوابگاه‌ها و هتل‌ها محبوس شدند.
به گزارش کلیک‌آن‌دیترویت، این گزارش دو روز گذشته و زمانی منتشر شد که ده‌ها مورد ابتلا به کووید-19 در شهر دانشگاه "ژوانگه"( Zhuanghe) مشاهده است. در این راستا دانشجویان این دانشگاه در هتل و خوابگاه‌ قرنطینه شدند.
این دانشجویان به صورت مجازی در کلاس شرکت می‌کردند و وعده‌های غذایی آنها از مقابل درب اتاق به آنها تحویل داده شد.
قرنطینه،‌ آخرین نمونه از رویکرد چینی‌ها در شرایط شکننده این کشور در دوران کووید-19 است که اختلالات قابل توجهی برای زندگی مردم و معیشت آنها ایجاد کرده است.
قرنطینه، آزمایش‌های اجباری و محدودیت‌های سفر در چین به یک امر عادی تبدیل شده است. البته واکسیناسیون در چین در میان بالاترین میزان واکسیناسیون در کل جهان است اما مقامات این کشور با فرا رسیدن زمستان شروع به تزریق دوز تقویتی واکسن کرده‌اند.
در میان سایر اقدامات، از فردا چهارشنبه، مقامات پکن همه افرادی که از سایر شهرهای چین به پایتخت می‌آیند را ملزم به ارائه آزمایش تست منفی کرونا می‌کند.
کمیسیون بهداشت ملی چین 32 مورد جدید انتقال محلی کووید-19 طی 24 ساعت گذشته را تنها در یک روز گزارش داد که 25 مورد انقال از شهر دالیان است.
به همین دلیل، دانشگاه ژوانگه 1500 نفر از دانشجویان خود را قرنطینه کرد.

 شورش و ناآرامی در جریان اعتراضات در هلند
بعد از تصمیمات دولت هلند برای اعمال قرنطینه بخشی برای مهار کرونا در این کشور اعتراضات گسترده‌ای علیه این محدودیت‌ها برگزار شد که به خشونت و ناآرامی‌هایی منجر شد.
به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، در اعتراضات خشونت بار علیه تشدید اقدامات کرونایی در هلند حداقل 5 معترض دستگیر شدند. به گزارش رسانه های داخلی این اتهام به بازداشت شدگان وارد بود که در جریان اعتراضات با سنگ و مواد آتش زا به نیروهای پلیس حمله کردند. این اعتراضات با ماشین های آب پاش و نیروهای پلیس منحل شد.
پیش از این اعتراضات "مارک روته"، نخست وزیر هلند قانون قرنطینه بخشی و تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را اعلام کرده بود. اقدامات سختگیرانه تر قرار شد ابتدا به مدت 3 هفته در کشور حاکم باشد.
نخست وزیر علت این اقدام خود را افزایش روزافزون موارد ابتلا و مرگ های کرونایی در کشور اعلام کرده بود.
وی تاکید کرد که باید از افزایش بیش از حد فشارها بر بخش های بهداشت و درمان در این کشور جلوگیری شود. این محدودیت ها از روز شنبه در هلند اعمال شده استو
پس از اینکه در این کشور قوانین فاصله‌ی اجتماعی برداشته شد، آمار ابتلا به کووید-19 بالا رفته و فشار سنگینی بر روی بیمارستان‌های سراسر کشور برای بازگشتن به شرایط خاص مراقبتی بیماران کووید-19 وارد آورد.
تعداد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور 17.5 میلیون نفری در هفته‌ گذشته دو برابر شد و به 16،300 نفر در 24 ساعت گذشته رسید.
برای شروع قرنطینه، تئاترها و سینماهای هلند و همچنین رویدادهای بزرگ و کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شدند. بر اساس قانون جدید قرنطینه‌ بخشی که در آن مدارس همچنان باز خواهد بود، رفت و آمد در ورودی مکان‌های عمومی تنها برای افرادی مجاز خواهد بود که کاملا واکسینه شده‌اند و یا اخیرا از عفونت ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.
تا کنون نزدیک به 85% از جمعیت بزرگسال این کشور به صورت کامل واکسن خود کووید خود را دریافت کرده‌اند. در ماه گذشته، حدود 56% از بیماران کووید-19 هلندی که در بیمارستان بستری بودند و حدود 70% از کسانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند از افرادی بودند که یا واکسینه نشده بودند و یا تنها یک دز از واکسن را دریافت کرده بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین ابتلا به کووید 19 موارد ابتلا بیماری کووید 19 ویروس کرونا شمار مبتلایان واکسینه نشده کووید 19 واکسینه شده حال حاضر میلیون نفر محدودیت ها بار دیگر نوع جدید بر اساس 99 کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد