Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:39:12 GMT

فرود چکش حراجی بزرگ هنری بر سند یک طلاق

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۳۸۰۴

حراج مجموعه بزرگی از آثار هنرمندان معروف چون «اندی وارهول» و «جکسون پولاک» که به منظور تقسیم اموال یک زوج آمریکایی در نیویورک انجام شد، بیش از ۶۷۰ میلیون دلار عایدی داشت.   

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بی‌بی‌سی انگلیسی، مجموعه‌ای از ۳۵ نقاشی و مجسمه متعلق به هری مکلو سرمایه‌دار آمریکایی و همسر سابقش، لیندا، روز گذشته (دوشنبه، ۲۴ آبان) در نیویورک به مزایده گذاشته شد و در مجموع بیش از ۶۷۶ میلیون دلار فروش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آثار به فروش گذاشته شده در این حراجی نقاشی شماره ۷ از مارک روتکو بود که به قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد. هویت خریدار این تابلو فاش نشده اما به گزارش خبرگزاری رویترز، رقابتی تنگاتنگ میان نمایندگان مشتریان آسیایی برای خرید این تابلو در جریان بوده است. همچنین تابلوی شماره ۱۷ (۱۹۵۱) جکسون پولاک ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار چکش خورد و تابلوی ۹ مرلین اندی وارهول که در مدت کوتاهی پس از مرگ مرلین مونرو بازیگر به یاد او کشیده شد نیز در این حراجی به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد. 

این مجموعه قبل از حراج در نیویورک در شهرهایی چون تایپه، هنگ کنگ، پاریس و لندن به نمایش گذاشته شده و ارزش تخمینی آن در حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

در دادگاه طلاق مکلو و همسرش که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، قرار بر آن شد که مجموعه هنری آنها فروخته شده و درآمد حاصل میان دو طرف تقسیم شود. از همین رو ۳۵ اثر دیگر از مجموعه این زوج سابق نیز سال آینده به مزایده گذاشته می‌شود. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی

به گزارش تابناک، بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ اقدام به برگزاری ۱۰ دوره حراج سکه طلا در بستر مرکز مبادله کرده است. هدف بانک ‌مرکزی جهت برگزاری این سلسله حراج‌ها، ساماندهی وضعیت بازار طلا و سکه، مدیریت تقاضا در بازار سکه و جمع‌آوری بخشی از نقدینگی عنوان شده است.


به گزارش تجارت‌نیوز،با گذشت نزدیک به دو ماه از این اقدام، اکنون سکه‌ فروشان می‌گویند کیفیت سکه‌های حراج با سایر سکه‌های موجود در بازار تفاوت دارد. در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: «عیار تعیین‌شده برای تمام قطعات سکه‌ از سال ۱۳۰۸ که توسط بانک ملی ضرب می‌شد با عیار ۹۰۰ بود. تا سال ۱۳۳۹ که بانک مرکزی تاسیس شد این عیار حفظ شد و تا الان و در همه مقاطع، عیار سکه ۹۰۰ بوده است.»

وی تاکید کرد: «عیار تمام سکه‌های ضرب‌شده که در حراج عرضه شده نیز ۹۰۰ است و تفاوتی با سایر قطعات سکه ندارد، اما کیفیت ضرب سکه‌های جدید مقداری با سکه‌های قبل تفاوت دارد.»

اشرفی افزود: «این تفاوت کیفیت نیز احتمالا به خاطر مدل ضرب و یا دستگاه‌هایی که سکه‌های با آن ضرب شده است.»

اشرفی با بیان اینکه سکه‌فروشان خیلی راحت عیار پایین را تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: «کیفیت ضرب سکه‌های جدید مانند سکه‌های قبلی نیست، اما در خلوص طلا هیچ مشکلی وجود ندارد. تنها در کیفیت ضرب مقداری تفاوت وجود دارد که باید بانک مرکزی در این خصوص پاسخگو باشد.»

این کارشناس بازار طلا گفت: «این تفاوت کیفیت باعث شده است قیمت سکه‌های حراج‌شده مقداری از قیمت سایر سکه‌ها پایین‌تر باشد، زیرا وقتی سکه‌فروش خریدار نباشد، قیمت این نوع سکه‌ها پایین می‌آید.»

گفتنی است اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ایران نیز تاکید کرده است: «سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام‌سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند و همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.»

وی افزوده است: «سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.»

به گفته بالسینی، طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بر این اساس، عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟