Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی بر خروج سریع اتباع آمریکایی ساکن در اتیوپی در پی افزایش درگیری‌های میان ارتش این کشور و شورشیان تیگرای تاکید و ادعا کرد شکستی که نظامیان آمریکا در خروج از افغانستان خوردند دیگر در هیچ کشوری تکرار نخواهد شد.

وی افزود: اگر درگیری‌ها به «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی برسد کسانی که دارای پاسپورت آمریکایی هستند نگران خروج مانند افغانستان نباشند چراکه وضعیت کابل یک وضعیت خاص و فوق‌العاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس اضافه کرد: در حال حاضر آدیس آبابا آرام است و ما روزانه پرواز‌هایی با ظرفیت مازاد انجام می‌دهیم. همچنین سفارت آمریکا در اتیوپی برای اتباعی که پول ندارند مبلغی را برای بلیت در نظر گرفته است. بیشتر اتباع آمریکایی که هنوز در اتیوپی هستند دو تابعیتی‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز از شهروندان و اتباع خود که همچنان در اتیوپی مانده‌اند درخواست کرد هرچه زودتر این کشور را ترک کنند قبل از اینکه در یک منطقه جنگی محاصره شوند.

اتیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیرو‌های فدرال و شورشیان تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه تیگرای به سمت تعدادی از شهر‌های اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است. به تازگی نیز شورشیان با هم متحد شده و با ارتش مقابله می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افغانستان اتیوپی ند پرایس شورشیان تیگرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران که پنحشنبه در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست رکورد این ماده را بهبود بخشد.

عبدلی روز گذشته در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.

پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ