Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز در کتاب جدید خود نوشته که تصمیم دونالد ترامپ برای شرکت نکردن در مراسم تحلیف جو بایدن، در پی آگاهی یافتن از قصد سران وقت کنگره برای لغو دعوت از او، اتخاذ شد.

به گزارش مشرق، جاناتان کارل در کتاب "خیانت" در باره روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ که بخش هایی از آن به تازگی انتشار یافته، می افزاید: ترامپ در هشتم ژانویه (۱۹ دی ماه) و پی بازنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شورش کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه)، پس از آگاهی یافتن از قصد سران وقت کنگره شامل سناتور جمهوری خواه میچ مک کانل، برای لغو دعوت نامه از او، تصمیم خود را برای حضور نیافتن در مراسم تحلیف بایدن اعلان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا پیام توئیتری ترامپ در باره تصمیم به حضور نیافتن در این مراسم، آخرین پیام او پیش از بسته شدن صفحه اش به دلیل انتشار پیام های تحریک کننده به حمله به ساختمان کنگره "کپیتول" در واشنگتن بوده و مک کانل رهبر وقت اکثریت جمهوری خواه سنا به علت نگرانی از تکرار رخدادهای خشونت بار ۶ ژانویه، قصد داشته ترامپ را از حضور در مراسم سوگند جانشین خود بازدارد.

کارل در کتاب خود نوشته است که مک کانل با این تصور که نمی تواند به ترامپ فرصت دیگری برای ایجاد اخلال در روند انتقال مسالمت آمیز قدرت در واشنگتن بده، قصد داشته در نامه مشترکی از سوی چهار رهبر کنگره، بازپس گرفتن دعوت از ترامپ را به آگاهی اش برساند. اما کوین مک کارتی رهبر وقت اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان، این طرح را به آگاهی ترامپ رساند که منجر به انتشار پیام توئیتری اش در باره عدم حضور در این مراسم شده بود.  

کارل در بخش های برگزیده این کتاب که در ای بی سی نیوز منتشر شده، افزوده است: ظاهرا ترامپ می خواسته شهروندان تصور می کنند که او به تنهایی چنین تصمیمی گرفته و نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده از هنگام خودداری اندرو جانسون در ۱۸۶۹ از حضور در مراسم آغاز به کار اولیسس گرانت جانشین خود در پی شکست در انتخابات، بوده که در پایان دوره اش از حضور در مراسم تحلیف جانشینش خودداری کرده است.

دفتر ترامپ تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده است.

 ترامپ به جای حضور در این مراسم، بامداد ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) کاخ سفید را سوار بر بالگرد مارین وان به سوی اقامتگاه تفریحی خود در مارآلاگو در فلوریدا ترک کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان کنگره آمریکا واشنگتن انتخابات ریاست جمهوری 2020 دونالد ترامپ کاخ سفید مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین، ۵۷ عضو دموکرات کنگره آمریکا در نامه سرگشاده ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، از وی خواستند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح را انجام دهد.

در شرایطی که آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحات رژیم اشغالگر است، این گروه از نمایندگان کنگره ایالات متحده اعلام کردند که واشنگتن وظیفه دارد تا از جان بی گناهانی که از دیگر مناطق غزه به رفح در جنوب این منطقه پناه برده اند، محافظت کند.

در نامه ۵۷ نماینده دموکرات کنگره آمریکا آمده است: ما از شما می خواهیم برای جلوگیری از شروع حمله گسترده اسرائیل به رفح، فورا ارسال تسلیحات نظامی تهاجمی به تل آویو را به حالت تعلیق درآورید.

الجزیره از نارضایتی بخشی از اعضای حزب دموکرات آمریکا از رویکرد بایدن در قبال جنگ غزه خبر داد.

گفتنی است؛ حمایت از مردم غزه و اعتراض ها به سیاست های دولت بایدن، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا، تاکنون بیش از هزار دانشجو دستگیر شده اند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماهها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟