Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: از امروز سه شنبه درگیری امروز در منطقه قیزیل تپه بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که در پی آن طرفین مواضع یکدیگر را مورد هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که مقر نظامیان و مهمات نیروهای مسلح ارمنستان منهدم شده است.

باکو آغاز این درگیری را در پاسخ به اقدام تحریک آمیز طرف ارمنی عنوان کرد و مدعی انهدام تجهیزات ضد تانک و خمپاره های طرف مقابل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام رسانه های آذری، وضعیت در مرز همچنان متشنج بوده و عملیات رزمی در جریان است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌ها، ۶ نیروی نظامی این کشور به اسارت نیروهای جمهوری آذربایجان درآمده اند.

به ادعای رسانه های آذری، ارتش ارمنستان در جبهه سیسان و لاچین به صورت ناگهانی اقدام به حمله به مواضع ارتش آذربایجان کرده که در این حمله ۲ نظامی آذربایجانی زخمی شده اند.

برخی رسانه های آذری به نقل از منابع ارمنی گزارش دادند که نیروهای آذربایجانی ۷ کیلومتر داخل مرز سیسان پیشروی کرده اند و با ادامه درگیری در این ناحیه، ۵ نظامی ارمنی جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که شورای امنیت ارمنستان از روسیه خواسته است در چهارچوب تعهدات متقابل برای دفاع از ارمنستان وارد عمل شود.

خبرگزاری ارمنستان نیز از کشته شدن ده نظامی این کشور خبر داد. همچنین ۴ نفر دیگر از نیرو‌های ارمنستان زخمی شده اند.

براساس این گزارش ۱۵ نفر از نیرو‌های جمهوری آذربایجان نیز طی این نبرد‌ها کشته شده اند.

این در حالی است که طرف آذربایجانی تاکنون آماری از تعداد تلفات خود گزارش نکرده ولی اعلام کرده است که نظامیان ارمنستان با استفاده از توپخانه، نیروهای زرهی و دیگر سلاح ها، مواضع ارتش آذربایجان زیر آتش سنگین قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، تنش ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی و مناطق مرزی منطقه سیونیک ارمنستان در اوایل ماه میلادی جاری شروع شد. طرفین مدام درگیری های مسلحانه را گزارش می کنند که باعث تلفات می شود.

طبق این گزارش، سه روز پیش ایروان و باکو یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند. همچنین تنش ها در امتداد بزرگراه بین المللی که ارمنستان را به ایران وصل می کند به وجود آمده که بر اساس توافق آتش بس سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به باکو تحویل داده شد و در آن یک پاسگاه مرزی روسیه برای تضمین تردد آزادانه افراد و وسایل نقلیه ایجاد شده است.

توافق مذکور به جنگ ۴۴ رزه سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد. در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) توافق آتش بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسید و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

اما مسئولان جمهوری آذربایجان مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ اظهاراتی جعلی را برای زمینه سازی ایجاد کریدور «زنگه زور» بر اساس توافق مذکور مطرح کردند. این در حالی است که در هیچ کجای این توافق از چنین کریدوری سخنی به میان نیامده است.

تقاضای کمک ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

رسانه‌ها روز سه شنبه خبر دادند که ارمنستان از روسیه درخواست کرده تا پس از درگیری شدید مرزی با باکو،برای دفاع از حاکمیت این کشور برابر جمهوری آذربایجان کمک کند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از رسانه‌های روسی نوشت که ارمنستان از روسیه جهت دفاع از خود برابر تجاوزات ارتش جمهوری ارمنستان تقاضای کمک کرده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله جمهوری آذربایجان ارمنستان جنگ طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله ارمنستان از روسیه جمهوری آذربایجان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده