Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدامین سلیمی، فعال سیاسی و رسانه‌ای بیان کرد: شرایط در حال حاضر به نحوی نیست که بتوانیم اعتراض کنیم و به آشوب نرسد و ما یک اصل ۲۷ قانون اساسی داریم که هنوز درست شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست بازخوانی فاجعه آبان ماه سال ۱۳۹۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و با حضور تعدادی از فعالین رسانه‌ای و سیاسی و اجتماعی از جنبه‌های مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدامین سلیمی، فعال سیاسی و رسانه‌ای در این نشست گفت: ما یکسری ساختار‌های رسمی در هر کشوری داریم که باید نسبت خود را با مردم و نهضت بشناسد. یکی از این ساختار‌ها رسانه است که قرار بود مطالبه‌گر مسائل مردم و آیینه حاکمیت باشد. به عنوان مثال صداوسیما در حال حاضر بلاتکلیف است و مشخص نیست که رسانه حاکمیت است یا رسانه مردم و این مسئله درمورد بسیاری از رسانه‌ها حاکم است. در آبان ماه سال ۱۳۹۸ نیز ما نمی‌دانستیم که رسانه باید چه کاری انجام دهد.


حاکمیت بسیاری از نهاد‌ها را خلع ید و از کارکرد انداخته است
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: حاکمیت بسیاری از نهاد‌ها را خلع ید کرده و از کارکرد انداخته است. گرانی بنزین مسئله اصلی ما نیست و این خلع ید و ساختار‌های حاکمیتی مسئله اصلی هستند. شرایط در حال حاضر به نحوی نیست که بتوانیم اعتراض کنیم و به آشوب نرسد. ما یک اصل ۲۷ قانون اساسی داریم که هنوز درست شناخته نشده است. به نوعی به نحوی شرایط سیستم چیده می‌شود که مجبوریم اقدامات نادرست انجام دهیم.


مشکل آبان‌های سال ۹۸ مشکل رسانه نیست
سلیمی با تأکید بر مسئله بی‌خاصیت شدن بسیاری از نهادها، بیان کرد: حاکمیت به نوعی با امنیت قمار می‌کند و هزینه را در بالاترین سطوح می‌دهد. در این بی‌خاصیت شدن عمومی، رسانه نیز بی‌تأثیر نیست. رسانه باید بلنگوی مردم باشد، اما نیست. برخی تصمیمات از ریشه غلط است و ربطی به رسانه صرف ندارد که بگوییم رسانه کم‌کاری کرده است. مشکل آبان‌های سال ۹۸ مشکل رسانه نیست.


او در پایان صحبت‌های خود گفت: قرار بود در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ بنزین گران شود و، چون این مسئله توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شد، آن را به چهار ماه بعد انتقال دادند. اساساً در حال حاضر رسانه نقش وکالت ندارد و اصلا این نگاه در کشور وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبان 98 گرانی بنزین مشارکت مردم بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر حال حاضر خلع ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر پنجشنبه در آئین یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

بهرامی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

بهرامی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، اظهار کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد

بهرامی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، عنوان کرد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

بهرامی به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی اشاره کرد و عنوان داشت: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، عنوان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

کد خبر 6088654

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است