Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات در آمریکا به خشونت علیه سیاه پوستان و سیستم عدالت کیفری این کشور همچنان جریان دارد.

خبرگزاری میزان - آمریکا در حال آماده شدن برای ادامه اعتراضاتی است که پس از قتل جورج فلوید شعله ور شد، اما این بار با تمرکز کمتر بر پلیس و تمرکز بیشتر بر سیستم عدالت کیفری آمریکا و قوانین مربوط به دفاع از خود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آکسیوس»، فعالان و مقام‎های پلیس آمریکا هشدار می‌دهند که ۲ محاکمه ملی در حال انجام، مواد لازم برای برانگیختن دوباره تنش‌های نژادی و اعتراضات عمومی را هنگام صدور احکام در بر دارند.

در یک پرونده در شهر کنوشا ایالت ویسکانسین، «کایل ریتنهاوس» ۱۸ ساله متهم به تیراندازی مرگبار به ۲ مرد و زخمی کردن یک نفر دیگر در جریان اعتراضات علیه پلیس در تابستان گذشته است.

در پرونده دیگر، ۳ مرد سفیدپوست به دلیل کشتن «احمد آربری»، یک مرد سیاه پوست ۲۵ ساله که سال گذشته در زمان دویدن در خارج از شهر «برانسویک» در ایالت جورجیا با شلیک گلوله کشته شد، محاکمه می‌شوند.

در هر ۲ پرونده متهمان مدعی دفاع از خود هستند، یعنی مدعی هستند در زمان حادثه برای دفاع از خود به قربانیان شلیک کرده اند.

فعالان نگران هستند که تبرئه این گونه متهمان می‌توانند افرادی را که مرتکب خشونت با اسلحه می‌شوند، به ویژه خشونت علیه رنگین‌پوستان را تشویق به ادامه و تشدید اقدامات خشونت بار کند.

«رونی دان»، دانشیار مطالعات شهری در دانشگاه ایالتی کلیولند، می‎گوید «طعنه آمیز است که ما برای کنترل و پاسخگویی بهتر افسران پلیس و استفاده آن‌ها از زور کار می‌کنیم، با این حال در حال گسترش توانایی شهروندان عادی برای استفاده از نیروی مرگبار هستیم.»

بشتر بخوانید: تیراندازی در ۳ ایالت آمریکا چند نفر را به کام مرگ کشاند سقوط هواپیما و تیراندازی در آمریکا با ۷ کشته و شماری زخمی

در برخی ایالت‌های آمریکا، از جمله ایالت جورجیا قانونی به نام «روی موضع خود بایستید» وجود دارد که تحت آن افراد در زمان بروز درگیری می‎توانند عقب نشینی نکرده و در عوض از خود دفاع کنند.

منتقدان می‌گویند وجود چنین قوانینی صرفاً به نفع افراد سفیدپوست است.

یک گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که قتل‌هایی که در آن مرتکب سفیدپوست و قربانی سیاه پوست بود، ۱۰ برابر بیشتر از زمانی که برعکس بود، موجه تشخیص داده می‌شد و این تفاوت در ایالت‌های با قانون «روی موضع خود بایستید»، بیشتر بود.

«مایا وایلی»، وکیل حقوق مدنی، نیز می‎گوید «قوانین دفاع شخصی آمریکا واقعاً با جایگاه ما در جامعه هماهنگی ندارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد