Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:20:33 GMT

خدمت بهتر بنیاد علوی در دیشموک با حذف بروکراسی اداری

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۴۷۰۵

خدمت بهتر بنیاد علوی در دیشموک با حذف بروکراسی اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، اسفندیار مختاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک اظهار کرد: دیشموک بعنوان گذرگاه تاریخی اقوام مختلفی که هیچگاه استبداد را بر نتافته‌اند و بی‌مهری‌ها، کجروی‌ها و ظلم‌ها را با گلوله‌های خود پاسخ داده‌اند همچنان دچار مشکلات عدیده‌ای است.

مختاری  با بیان اینکه هنوز ارتش مستبد رضاخان در تب و تاب ظلم ستیزی این قوم شریف خواب آشفته می‌بیند عنوان کرد: همجواری در کنار دو بقعه متبرکه امامزاده میرسالار  (ع) و امامزاده محمود (ع) بعنوان موتور محرکه‌ این جنبش‌های منطقه‌ای چاشنی الهام بخش این قیامها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نجابت مردمان این دیار همین بس که شرایط استثنایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را درک نموده و علیرغم همه‌ی کاستی‌ها و بی‌مهری‌ها همچنان دل در گرو اعتلای آرمانهای نظام دارند ودلیل این مدعا  ۳۲ شهیدی است که مردم این دیار، اسماعیل وار به منای دفاع مقدس برده‌اند نشان به آن نشان که در بزنگاه‌های حساس پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند.

مدیر بنیاد علوی در دیشموک گفت: اینک به یمن ورود بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) به‌ عنوان مولود شایسته‌ نظام جمهوری اسلامی ایران، بنا بر آن داریم که آویشن‌های در انتظار خورشید و مانده در زیر خروارها برف دل افروز و آجم را به شروع و رویشی دوباره نوید دهیم و ضمن ستایش استقامت کوه ممبل و منگشت، آنها را به بهار رفاه و آسایش میهمان کنیم.

وی تصریح کرد: در این میان سرمایه‌های طبیعی، انسانی، فرهنگی و اجتماعی این دیار فراموش شده به‌عنوان پشتوانه‌ای محکم می‌تواند این دیار را بر روی ریل توسعه قرار دهد و وجود سومین معدن نیترات ایران، رودخانه‌های خروشانی که جزء سیلاب زمستانی، ره‌آورد دیگری برای مردم ندارد، ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی، آب و هوای همیشه دل‌نواز این دیار بکر و رویایی همه و همه تنها نیازمند ترسیم پلان توسعه‌ای است که بازیگران اصلی اجرای این نقشه راه فقط اراده و همت مردمان این دیار است و بس.

مختاری با اشاره به اینکه ناگفته پیداست در این رهگذر ریل فرهنگ بعنوان زیربنای توسعه حلقه‌ی گمشده‌ای است که می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند خاطرنشان کرد: نشان به آن نشان که در جدیدترین مدلهای توسعه، ریل فرهنگ به‌عنوان محمل قطار توسعه در همه ابعاد از جمله توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... معرفی شده است، بنابراین رفرم فرهنگی در این بخش محروم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی متذکر شد: فقدان فرهنگ کار مولد و درآمدزا در این بخش محروم، دغدغه‌ای است که نهاد را با چالش‌هایی رو برو کرده است و این مهم میسر نخواهد بود مگر در سایه همدلی تمام ارکان رسمی و غیر رسمی دخیل در توسعه است.

 دبیر نهاد ابادانی و پیشرفت بنیاد علوی دیشموک گفت: صدر این رهگذار می طلبد که ادارات کل استان بعنوان نمایندگان قوه مجریه، با تغییر نوع نگرش خود به رسالت‌های بنیاد، با حذف یا حداقل کوتاه نمودن بروکراسی‌های اداری در زمینه‌ی صدور مجوزهای لازم می توانند بازوی توانمند این نهاد، ایفاگر نقشی اثرگذار باشند.

وی گفت: نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک (بنیاد علوی) فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و تنها در مسیر آرمان اصیل نظام یعنی توانمند سازی  و با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری، با شعار «کار با مردم، برای مردم» به دنبال امید آفرینی و پویایی مردمان این دیار در مسیر توسعه است.

مختاری با بیان اینکه باید گفت که این نهاد به مصداق مثلی معروف به دنبال ماهی دادن نیست بلکه به دنبال تحقق رسالتی بالاتر یعنی آموزش ماهیگیری است عنوان کرد:  بنابراین باید نگرش حمایت یک سویه به بنیاد را تعدیل نمود و بدین معنا که این نهاد به دنبال پول پاشی نیست، بلکه بدنبال خلق درآمد توسط خود مردم خواهد بود پس  بنابراین، این فرصت چند ساله را باید غنیمت شمرد و با پرهیز از خودزنی‌ها و پرهیز از دنبال نمودن مصالح فردی، تنها به اعتلای این بخش محروم اندیشید.

وی در پایان متذکر شد: چهار محور اصلی ماموریت این نهاد یعنی «اقتصاد و اشتغال، عمران، سلامت و فرهنگ» ماموریت این نهاد را فراگیر و گسترده نموده است و بنابراین اعلام می نماییم دست کسانی را که دل در گرو رشد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... این منطقه ی محروم را دارند به گرمی می فشاریم و اعلام می نماییم که قدم‌ها و قلم‌هایی را که در مسیر پیشرفت این دیار معطر به عطر شهدای مظلوم، به یاری ما خواهند آمد را به دیده منت پذیرا خواهیم بود.

انتهای پیام/82027

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی بنیاد علوی فرهنگ بروکراسی اداری بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد