Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت ضمن تبریک به نماینده الجزایر به‌عنوان دبیرکل جدید جی‌ئی‌سی‌اف گفت: الجزایر و ایران مانند همیشه به همکاری تنگاتنگ در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی شامگاه سه‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) پس از پایان بیست و سومین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اظهار کرد: تلاش‌های دیپلماتیک بسیار زیادی برای احراز پست دبیرکلی از سوی ایران صورت گرفت اما به‌دلیل اینکه ایران دو دوره (۴ سال) سمت دبیرکلی مجمع را در اختیار داشته است، شرایط بسیار دشوارتری را نسبت به دیگر رقبایی که تاکنون این پست را احراز نکرده بودند، داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: فراموش نکنیم که مجمع صادرکنندگان گاز ۱۱ عضو دارد که تاکنون فقط دو عضو آن یعنی روسیه و ایران توانسته‌اند سمت دبیرکلی را به‌دست آورند.

وزیر نفت با بیان اینکه پس از مذاکرات و گفت‌وگوهای فراوان، نماینده الجزایر به‌عنوان دبیرکل جدید مجمع برای مدت دو سال انتخاب شد، تصریح کرد: از این مسئله خوشحالم که کشور دوست و برادر ما الجزایر که همیشه در سازمان‌های بین‌المللی از جمله اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و جی‌ئی‌سی‌اف همگام و همراه بودیم این سمت را بخ‌دست آورد و از همین جا تبریک صمیمانه خود را اعلام و برای دبیرکل جدید آرزوی موفقیت دارم.

اوجی با تأکید بر اینکه الجزایر و ایران مانند همیشه به همکاری تنگاتنگ در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه خواهند داد، افزود: در این باره صحبت‌های سازنده‌ایی هم با همتای الجزایری خود داشته‌ام و نتایج خوبی را از این همکاری متصورم.

محمد حامل ۶۴ ساله ۳۹ سال تجربه فعالیت در حوزه‌های مختلف انرژی دارد. وی با مدرک مهندسی معدن و اقتصاد هم‌اکنون مشاور ارشد محمد عرقاب، وزیر انرژی الجزایر است، بیش از پنج سال فعالیت به‌عنوان مشاور ارشد دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هفت سال حضور در سمت ریاست دپارتمان مطالعات انرژی اوپک در سوابقش به چشم می‌خورد.

منبع: شانا

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت مجمع کشورهای صادرکننده گاز الجزایر جی ئی سی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در عربستان گفت: باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت به دلیل جنگ غزه را گسترش داد.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد.

البدیوی خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف فوری و پایدار جنگ در غزه و توقف عملیات نظامی اسرائیل از جمله در رفح هستیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ تنبیهی ایران به این حمله براساس قوانین و موازین بین المللی گفت: تنش متقابل بین اسرائیل و ایران درباره انفجار اوضاع در منطقه هشدار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون توجه به این موضوع که عملیات ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی واکنشی به جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جنگ افروزی این رژیم در منطقه است و تردد سایر کشتی ها آزاد و امن است، به ارتش و دولت یمن حمله کرد و مدعی شد که عملیات آنها در دریای سرخ تهدید غیرقابل قبولی برای تجارت جهانی و امنیت منطقه به شمار می رود.

به گزارش آنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌شده وارد عربستان شد که اولین مقصد تازه‌ترین دور از سفر‌های خاورمیانه‌ای او است و دستورکار آن بر مسائلی چون اداره غزه بعد از پایان جنگ تحمیلی اسرائیل تمرکز دارد.

در ریاض، بلینکن علاوه بر دیدار با مقام‌های بلندپایه دولت سعودی، با همتایانش از چهار کشور عرب منطقه شامل قطر، مصر، امارات و اردن هم دیدار می‌کند تا به قول خود برای آینده حکمرانی غزه تصمیم بگیرند.

همچنین انتظار می‌رود که بلینکن در گردهمایی کشور‌های عرب و اروپایی، نحوه کمک اروپا به بازسازی غزه را هم که به روایتی آواربرداری آن ۱۴ سال طول می‌کشد، به بحث بگذارد.

اگرچه سازوکار بازسازی و حکمرانی غزه بعد از اتمام جنگ همچنان مبهم است، از ماه‌ها پیش درباره طرح آمریکایی اداره آن از سوی ائتلافی از کشور‌های عرب منطقه صحبت می‌شود.

این طرح یک نقطه مشترک با منافع اسرائیل دارد که شامل ادعای محو حماس و عدم مشارکت مقاومت در آینده غزه است. اما نقطه اختلاف این طرح با منافع تل‌آویو این است که رژیم صهیونیستی حق اشغال دوباره غزه را ندارد.

همچنین، انتظار می‌رود که در طول حضور در ریاض، بلینکن درباره امکان عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو هم بحث کند که خود جزئی از یک توافق بزرگ‌تر شامل موافقت احتمالی واشینگتن با ارائه تضمین‌های امنیتی-دفاعی به عربستان و همکاری هسته‌ای با این کشور است.

نقشه بعدی این است که به ازای عادی‌سازی، اسرائیل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مجاب شود حال‌آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالف است.

بعد از ریاض، بلینکن عازم اردن و اسرائیل می‌شود و از این نقطه به بعد، تمرکز سفر بر اوضاع انسانی غزه آن هم در شرایطی خواهد بود که رژیم صهیونیستی با اتهام استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی علیه فلسطینیان مواجه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری