Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاگردان دراگان اسکوچیچ در ششمین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سوریه را شکست دادند تا در یک قدمی صعود به پیکارهای جام جهانی قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در  ورزشگاه القویسمه اردن برگزار شد که این دیدار در پایان به سود شاگردان اسکوچیچ با حساب دو بر صفر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزمون (۳۳)، احسان حاج‌صفی (۴۲ - پنالتی) و علی قلی‌زاده (۸۹) برای ایران گلزنی کردند تا تیم ملی فوتبال کشورمان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار بگیرد.

سردار آزمون که گل نخست این مسابقه را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۳۹ رساند تا ضمن عبور از رکورد علی کریمی و قرار گرفتن کنار جواد نکونام، تعداد گل‌های خود به سوریه را هم به عدد ۴ رساند تا در کنار علی دایی قرار بگیرد.

داور: مانیگ(چین)

کمک‌ها:شای زیانگ و کاو یو(چین)

کارت زرد:احمد الاشقر( سوریه)

کارت قرمز:

گل‌: سردار آزمون(۳۳)، احسان حاج صفی(۴۳ پنالتی)، علی قلی زاده(۸۹) برای ایران

ترکیب سوریه: خالد حجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات( ۴۶ محمد الریحانیه) ، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (۷۰ المرمور)، خالد کرد اوغلی( ۴۶ الباهر)، محمد العنز، فهد یوسف،عمر السومه و موئید الخولی

سرمربی:نزار محروس

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی(۶۶ میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی( ۷۸ اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون(۹۰ مهدی قائدی).

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

دقیقه ۷

فرصت خوب برای بازیکنان سوریه را امیر عابدزاده خنثی کرد و وی با یم خروج توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۸

ضربه سر عمر السومه را عابدزاده مهار کرد.

دقیقه ۱۰

ارسال روی دروازه سوریه با ضربه کنعانی زادگان فرصت را برای بازیکنان تیم ملی فراهم کرد تا دروازه سوریه را باز کنند اما ضربه سر خلیل‌زاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰

ضربه مواس را عابدزاده در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۸

ضربه چکشی احمد نوراللهی با اختلاف کم از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳

حرکت دیدنی قلی‌زاده با ضربه بد این بازیکن همراه شد تا موقعیت گل ایران از دست برود.

دقیقه ۲۶

ضربه پای چپ امید نورافکن در اختیار دروازه بان سوریه قرار گرفت.

دقیقه ۳۳

حرکت خوب آزمون و ضربه دقیق وی تیم ملی کشورمان را مقابل سوریه از حریف پیش انداخت.

دقیقه ۴۳

ضربه وحید امیری به دست بازیکن تیم ملی سوریه برخورد کرد که داور برای ایران اعلام پنالتی کرد. این ضربه توسط حاج صفی درون دروازه سوریه قرار گرفت.

دقیقه ۴۴

ضربه خطرناک مواس به تیر افقی دروازه ایران برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۳+۴۵

ضربه دیدنی نوراللهی با اختلاف ناچیز راهی اوت شد.

دقیقه ۵۴

ارسال مهاجم سوریه روی سر سومه را عابدزاده مهار کرد.

دقیقه ۶۴

فرصت بسیار خوب برای تیم ملی را امیری در حالت تک به تک در اختیار آزمون قرار داد اما ضربه مهاجم تیم ملی به آسمان زده شد.

دقیقه ۷۳

ضربه دیدنی نوراللهی را دروازه بان سوریه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۸

ضربه مواس را عابدزاده مهار کرد.

دقیقه ۸۸

ضربه خطرناک ریحانیه را خلیل زاده با رشادت دفع کرد.

دقیقه ۸۹

حرکت دیدنی و ویرانگر علی قلی زاده و عبور وی از چند بازیکن سوریه با ضربه بغل پا و دیدنی او گل شوم ایران را شکل داد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و به صدر جدول گروه اول مسابقات رفت. شاگردان اسکوچیچ برای صعود به جام جهانی تنها ۲ امتیاز فاصله دارند و در صورت پیروزی در دیدار آینده مقابل عراق صعود به جام جهانی را قطعی خواهند کرد. به این ترتیب تیم ملی فوتبال کشورمان در بهترین شرایط ممکن طی سال‌های اخیر برای صعود به جام جهانی قرار گرفت و از حالا بلیت جام جهانی قطر را رزرو کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دراگان اسکوچیچ انتخابی جام جهانی 2022 مقدماتی جام جهانی 2022 تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی سوریه اسکوچیچ صعود به جام جهانی دروازه سوریه علی قلی زاده سردار آزمون ملی فوتبال قرار گرفت تیم ملی حاج صفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی

مدیر روابط بین الملل فدراسیون دوومیدانی از ثبت تقویم مسابقات قهرمانی کشوری ایران در فدراسیون جهانی دوومیدانی خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی اظهار داشت: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس 5 مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز بر مبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده‌اند.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او W که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و 370 امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده های DF، GF و ABCDEF برگزار می شود.

مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات F، دارا 15 امتیاز است و قهرمانی کشورها در رده ب قرار می گیرد و 100 امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال 2023 فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص مطیعی سرپرست فدراسیون و معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا  مسابقات قهرمانی کشور ایران 100 امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در 27 و 28 خرداد و مردان که در 7 و 8 تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد.

طهایی گفت: خدا را شکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته‌ است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت صدرنشین لیگ آزادگان به جاده برد/ پیروزی چادرملو و فجرسپاسی
  • لیگ‌یک / تیم رجب‌زاده فقط به دنبال لیگ برتر
  • پیروزی الوحده با حضور نوراللهی
  • شکست جوانان ایران مقابل شاگردان مسعود شجاعی
  • سپاهان درخانه مقابل گزینه سقوط کامبک خورد
  • توصیه الگری به ده روسی برای پیروزی مقابل بایرلورکوزن: می توانی دقیقه 60 گل اول را بزنی
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • تارتار لباس فرار بزرگ را پوشید! (عکس)
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم