Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@02:28:56 GMT

لایحه رتبه بندی معلمان در ایستگاه پایانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۵۲۹۶

لایحه رتبه بندی معلمان در ایستگاه پایانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در انتظار لیست بررسی صحن علنی است و هنوز زمان مشخصی برای طرح آن در صحن علنی اعلام نشده است. با این حال یک عضو کمیسیون آموزش مجلس می گوید برای جلوگیری از تداخل بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان با لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش می وشد که این موضوع به زودی به سر و سامان برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب رتبه بندی معلمان قبل از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به سرنوشت طرح رتبه ‌بندی معلمان و تداخل بررسی این طرح با لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که ان‌شاءالله این طرح به زودی به سر و سامان برسد.  وی با اشاره به تلاش چندین ماهه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: پیرامون این بررسی‌ها نقاط ضعف و قوت لایحه رتبه‌بندی معلمان به خوبی مشخص شده است. همچنین این لایحه پیرو بررسی‌های متعدد یک بار به صحن مجلس آمده و یک بار هم به کمیسیون ارجاع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایرادات لایحه رتبه‌بندی معلمان و پیشنهادات نمایندگان در رابطه با این لایحه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری جمع‌بندی شده است، بیان داشت:  این لایحه در حال حاضر آماده بارگذاری در تقویم کاری مجلس است و ان‌شاءالله بتوانیم در چند روز آینده این لایحه را تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به سیر قانونی بررسی لایحه رتبه‌بندی‌معلمان در مجلس، تاکید کرد: اصلاحات لازم بر روی این لایحه اعمال شده است. همچنین اعتبار مورد نیاز این لایحه مد نظر قرار گرفته و توافق لازم با دولت صورت پذیرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان شهریور سال آینده است، اظهار داشت: نباید نگرانی برای فرهنگیان جامعه در زمینه بررسی این لایحه در مجلس ایجاد شود.عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان‌شاءالله سعی می‌کنیم تا آخر اسفند ماه سال جاری این قانون کارسازی شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ در روزهای ابتدایی آذر ماه، آیا این امر باعث نمی‌شود تا بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان به تاخیر بیفتد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که این لایحه تا روزهای آینده و قبل از اینکه بحث بودجه ۱۴۰۱ در مجلس مطرح شود، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118691 برچسب‌ها رتبه بندی معلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی معلمان بررسی لایحه رتبه بندی تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی بهادری جهرمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌_ در مراسم تجلیل از مقام معلم در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: الگوی رشد و تعلیم در مملکت ما با کشورهای غربی تفاوت دارد زیرا الگوی غرب را در کودک کشی و حمله وحشیانه به درمانگاه‌ها، مدرسه و دانشگاه و چادرهای کمپ نشین‌ها در رفح و غزه می‌بینیم در حالی که الگوی توسعه و رشد در جمهوری اسلامی در اقتدار دفاعی غرورآفرین سرداران نظام می‌بینیم که از انسانیت دفاع می‌کنند و هر کدام به تنهایی یک معلم اخلاق هستند.

وی افزود: مملکت ما در آینده به سمتی خواهد رفت که معلمان مشخص می‌کنند چون الگوی رشد و توسعه در اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، سیاست به دست معلمانی است که به میدان آمدند تا انسان بسازند بنابراین دولت سیزدهم یقین دارد که اولویت با آموزش و پرورش است و در این راستا بیشترین میزان سهمیه به تربیت معلم اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی مملکت ما پیش از پیروزی انقلاب نصف میانگین جهانی یعنی حدود ۳۷ درصد بوده است، افزود: اکنون نرخ باسوادی در مملکت ما به ۹۸ درصد رسیده است که از میانگین جهانی بالاتر رفته است بنابراین دشمنان دندان طمع تیز کرده‌اند تا از پتانسیل باسوادی ما برای منافع خود استفاده کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: امید می‌رود همان گونه که با دستان توانمند معلمان نرخ با سوادی در مملکت ما افزایش یافت، مسیر رشد طراحی و برنامه‌ریزی شود
تا در دنیای آینده که دنیای هوش مصنوعی است دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، افزود: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان گفت: مقرر شده مکانی برای دانشگاه مشخص شود تا برای مهرماه سال جاری دانشگاه راه‌اندازی شود.

رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: علی رغم موانع اقتصادی رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد.

وی از واریز سرانه معلمان خبر داد و گفت: مهمترین مشکل کمبود و چالش نیروی انسانی بود که سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور جذب شده است.

کد خبر 750178

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده