Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:35:34 GMT

به اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان پاسخ مناسب دادیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۵۳۲۵

به اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان پاسخ مناسب دادیم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت که نیروهای این کشور به آنچه به گفته وی «اقدامات تحریک آمیز ارمنستان» است پاسخ مناسب داده‌اند.

به گزارش مشرق، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان عصر سه‌شنبه گفت که نیروهای این کشور به طور مناسب به اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان پاسخ دادند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: «طی درگیری مرزی با ارمنستان تعدادی از نیروهای ما مجروح شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بعد از گزارش‌های اولیه امروز در خصوص تداوم درگیری در مرز شرقی ارمنستان با جمهوری آذربایجان و اتهام‌زنی‌های متقابل دو طرف، خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داد ۱۵ سرباز ارمنستانی در درگیری‌ها در مرز این کشور با آذربایجان کشته شده‌اند.

اینترفاکس همچنین گزارش داد وزارت دفاع ارمنستان امروز اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور توسط جمهوری آذربایجان اسیر شده‌اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند.

طبق این گزارش، سه روز پیش ایروان و باکو یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند. همچنین تنش‌ها در امتداد بزرگراه بین‌المللی که ارمنستان را به ایران وصل می‌کند به وجود آمده که بر اساس توافق آتش‌بس سه‌جانبه نوامبر ۲۰۲۰ سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان به باکو تحویل داده شد و در آن یک پاسگاه مرزی روسیه برای تضمین تردد آزادانه افراد و وسایل نقلیه ایجاد شده است.

پیش از آن، وزرات دفاع ارمنستان اعلام کرد از ساعت ۴ بعدازظهر (به وقت محلی) وضعیت در مرز شرقی این کشور بسیار متشنج باقی مانده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی  تنش‌های اخیر در مرز با ارمنستان را متوجه  سیاست‌های سران ارشد این کشور دانست.

«لیلا عبدالله‌وا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ  به اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت: «تمام مسئولیت تنش‌های کنونی مستقیماً بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است.

وی افزود، جمهوری  آذربایجان در واکنش به تحریکات اخیر ارمنستان اقدامات مناسبی را انجام می‌دهد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان جمهوری آذربایجان ارمنستان رئیس جمهور الهام علی اف نیکول پاشینیان ولادیمیر پوتین پارلمان ارمنستان وزارت دفاع ارمنستان جمهوری آذربایجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد