Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- حسین امیرعبداللهیان، سه‌شنبه شب در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود در مورد دیدار اخیرش با وزیر امور خارجه ترکیه در تهران نوشت:

«هموطنان عزیز.

درود بر شما

خوشحالم که با پایان یافتن دوره قرنطینه کرونا، از برادرم مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در تهران میزبانی کردم و رایزنی‌های مهمی داشتیم.

در گفت‌وگویی سه ساعته که در فضایی صمیمی برگزار شد، توافق کردیم که به سمت تدوین یک نقشه راه بلندمدت برای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم این نقشه راه که می‌تواند زمینه را برای ارتقاء روابط در همه حوزه‌ها هموارتر کند، در دیدار رؤسای جمهور دو کشور به امضای نهایی برسد.

در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های مرزی و زیست محیطی، مدیریت منابع آبی، موضوع مهاجران، تروریسم و همینطور برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفتگو کردیم.

ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند و همکاری دو کشور می‌تواند به ثبات هرچه بیشتر در غرب آسیا کمک کند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیرخارجه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

 وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفجه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم و در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم و از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.»

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.»

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد.

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت وگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد