Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هدف متعالی وحدت حوزه و دانشگاه، شکل‌گیری تمدن‌ نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی در نشست وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف حضرت امام (ره) این بود که سیاست و قدرت در اختیار اخلاق و فضیلت باشد و نامگذاری ۲۷ آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز در این راستاست که حوزه و دانشگاه بتوانند جامعه را به سعادت مادی و معنوی مبتنی بر آموزه‌های دینی در همه ابعاد برسانند؛ زیرا هر دو دارای اهداف مشترک در مسیر خدمت به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در این راستاست که پیشرفت همه‌جانبه برای جامعه شکل بگیرد و هدف متعالی‌تر، شکل‌گیری تمدن‌ نوین اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: هم حوزه و هم دانشگاه باید جوانان مؤمن، انقلابی، توانمند، متخصص، عدالت‌خواه و پای کار تربیت کرده و کوشش کنند موانع پیشرفت مادی و معنوی جامعه را رفع کنند.

بخشی از وحدت حوزه و دانشگاه، حفظ نظام اسلامی است

شاهرخی افزود: بخشی از وحدت حوزه و دانشگاه، حفظ نظام اسلامی است و در این راه باید از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت امور حمایت کرد.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برمبنای تلاش برای تمدن‌سازی اسلامی، باید بتواند یک الگوی کامل از پیشرفت همه‌جانبه، ارائه کند.

در ادامه این نشست، سرپرست دانشگاه لرستان از ضرورت نگاه توحیدی به علم، سخن گفت و افزود:حوزه‌های علمیه باید مفاهیم خود را به دانشگاهیان منتقل کنند تا علم‌آموزی براساس نگاه توحیدی، باشد و از سوی دیگر حوزه‌های علمیه هم از دستاوردهای جدید علم بشر، بهره ببرند تا خود به خود بر پایه نگاه توحیدی به علم، وحدت حوزه و دانشگاه، بیش از پیش محقق شود.

علی نظری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید برمبنای تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد.

در ادامه این نشست مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته،   لرستان دومین استانی در سطح کشور است که توانسته است نسبت به ایجاد دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، اقدام کند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود گفت: لرستان از نظر تهیه اساسنامه مربوط به دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه از جمله چهار، پنج استان اول کشور است که البته این اساسنامه، در گام نخست راه است و برای نهایی شدن باید مورد بحث و تبادل نظر دانشگاهیان استان قرار گیرد.

 تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان ذیل سیاست‌های بالادستی است

وی بیان کرد: تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان ذیل سیاست‌های بالادستی همچون بیانیه گام دوم، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و سند علمی کشور بوده و همه تلاش این است که وحدت حوزه و دانشگاه در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، احکام صادر شده برای رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران حوزه‌های علمیه در رابطه با دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه (لرستان) را به آنان عطاء کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی حجت الاسلام دانشگاه لرستان حوزه های علمیه مقام معظم رهبری حوزه هاي علميه فقیه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه نوین اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است