Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بسکتبال ایران گفت: کامرانی یکی از نخبه‌های تاریخ بسکتبال ایران است و نمی‌توان او را به راحتی با دیگر بازیکنان هم پستش مقایسه کرد.

حسن نگه‌داری در گفت‌وگو با میزان، درخصوص لیست جدید تیم ملی بسکتبال که با دعوت دوباره از مهدی کامرانی پس از ۴ سال دوری از بازی‌های ملی و همچنین انصراف حامد حسین‌زاده از حضور در اردو، اظهار داشت: انصراف حامد حسین‌زاده یک مسئله کاملا شخصی بین او و سرمربی تیم ملی است و ربطی به موارد فنی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصراف حسین‌زاده به دلیل اختلافش با مصطفی هاشمی است و نمی‌توانم راجع به آن صحبت کنم. در مورد دعوت دوباره از مهدی کامرانی که یکی از اسطوره‌های تاریخ بسکتبال ایران به شمار می‌رود باید بگویم که بازگشت او به تیم ملی از دید من می‌تواند اتفاق خوبی باشد.  

این کارشناس بسکتبال خاطرنشان کرد: البته حضور کامرانی به شرطی اتفاق خوبی است که صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی هم در کنارش در تیم ملی باشند تا با تشکیل این مثلث طلایی بتوانیم شاهد عملکرد درخشان ملی‌پوشان باشیم. اگر از بُعد نتیجه‌گرایی به موضوض نگاه کنیم قطعا حضور کامرانی در کنار حامد و صمد می‌تواند در کسب موفقیت در هر بازی تعیین کننده باشد. در بسکتبال از حرکت ۳ نفره بیشتر حرکی نداریم و وقتی این ۳ بازیکن باتجربه در کنار هم بازی کنند واقعا می‌توانند شرایط را برای هر تیمی سخت کنند.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پست گارد راس خلاء وجود دارد که بازهم دست به دامن ستاره سابق تیم ملی شده‌ایم، گفت: اگر به آمار و ارقام بازیکنان در پست گارد راس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کامرانی با حدود ۳۹ سال، شرایط به مراتب بهتری از دیگر بازیکنان جوان هم پستش را دارد چرا که او یکی از نخبه‌های تاریخ بسکتبال ایران است و نمی‌توان کامرانی را به راحتی با دیگر بازیکنان هم‌ پستش مقایسه کرد. از سوی دیگر بازیکنان جوان در پست گارد راس می‌توانند با بازی در کنار کامرانی از تجربیات وی نهایت استفاده را ببرند. یادم نمی‌رود ۱۸-۱۹ سال پیش وقتی مهدی کامرانی عضو تیم صباباتری بود و در کنار آندره پیتز که یکی بهترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ بسکتبال ایران بازی می‌کرد، کارشناسان اذعان داشتند ارزش‌های این بازیکن در کنار یک بازیکن خوب خارجی دیده نخواهد شد، اما همان تجربه بازی در کنار آندره پیتز باعث شد کامرانی پخته‌تر شود.

پیشکسوت بسکتبال ایران با تاکید بر اهمیت پست گارد راس گفت: پست‌های یک و پنج (گارد راس و سنتر) در بسکتبال بسیار تعیین کننده هستند. در واقع گارد راس همانند مغز یک انسان، پست‌های ۲ و ۳ همچون دست و پست‌های ۴ و ۵ همانند پا‌های یک انسان هستند و قطعا برای حرکت رو به جلو باید مغز بهترین تصمیمات را بگیرد. از طرفی تیم‌های آسیایی به شدت از مهدی کامرانی و سبک بازی وی می‌ترسند و همین دعوت دوباره از او باعث می‌شود رقبا هراسان شوند و بار روانی منفی روی آن‌ها می‌گذارد.

نگه‌داری در پایان با تاکید بر چالش بزرگ مربیان تیم ملی در سالیان اخیر در پست گارد راس گفت: در این چند سال اخیر و پس از خداحافظی مهدی کامرانی، تمام مربیان تیم ملی در پست گارد راس با چالش روبرو هستند و همین باعث شده بود در بره‌ای از بهنام یخچالی و در برهه‌ای از بازیکنان دورگه بهره ببریم و حتی مقطعی هم به سجاد مشایخی اعتماد شد، ولی در کل آن نتیجه مطلوب را نگرفتیم. در نهایت باید به نظر سرمربی تیم ملی در دعوت از بازیکنان احترام گذاشت، زیرا چه مهران شاهین طبع که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و اکنون که مصطفی هاشمی سکان بسکتبال را برعهده دارد، هر دو از مربیان مجرب کشور هستند و  هدفشان موفقیت تیم ملی ایران است.  

بیشتر بخوانید: فرافکنی فدراسیون بسکتبال با احضار صفرزاده به کمیته انضباطی/ پاداش خوبی با تحقیر؟!

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران مهدی کامرانی مصطفی هاشمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران مهدی کامرانی مصطفی هاشمی بسکتبال ایران دیگر بازیکنان مهدی کامرانی حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، نمایش ضعیف برابر ذوب‌آهن و انتقادات شدید از روی سکوها، یک شب جهنمی را  برای حسین پورحمیدی به وجود آورد. طوری که حالا دیگر علنی شده که او در رختکن اشک می‌ریخت و تلاش بازیکنان برای آرام‌کردن او نیز به جایی نمی‌رسید.

پورحمیدی برابر نساجی هم نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا فشارها به اوج خود برسد و صدای تشویق او پیش از بازی ذوب‌آهن در فضای استادیوم به گوش نرسد. البته فضا به اندازه بازی لیگ با ذوب‌آهن ملتهب و پرتنش نبود اما به هر حال گلر تراکتور چاره‌ای یک نمایش فوق‌العاده نداشت.

او در طول ۹۰ دقیقه تمام تلاش خود را کرد تا با کمترین ریسک به توپ ضربه بزند و اشتباه خاصی نداشته باشد اما در صحنه گل ذوب‌آهن شاید انتظار بیشتری از او می‌رفت.  با این حال همه چیز در ضربات پنالتی تغییر کرد و ورق به سود شماره یک تراکتور برگشت.

پورحمیدی که شاید پیش از این خود را به عنوان یک گلر پنالتی‌گیر مطرح نکرده بود، از چهار پنالتی دو تا را گرفت و یکی هم به تیرک حورد. آن هم در شرایطی که بازیکنان ذوب‌آهن ضربات را به گوشه دروازه می‌زدند اما او به شکلی معجزه اسا سیو می‌کرد.

این شاید بهترین نمایش فصل حسین پورحمیدی بود که باعث شد تا حتی هواداران تراکتور هم دوباره در تمجید از او شعار بدهند.

بعد از اینکه صعود تراکتور قطعی شد نیز در حالی که پورحمیدی با چشمان گریان در گوشه زمین نشسته بود، بازیکنان به سراغ او رفتند و این پیروزی را حسین تقدیم کردند.

این یک نمایش ویژه و یک شروع تازه برای دروازه‌بانی است که شاید بیش از آنچه نشان می‌دهد، احساساتی است. دروازه‌بانی که حالا باید از این موقعیت و مقبولیت تازه شکل گرفته بهترین استفاده را برده و آن را حفظ کند.

عکاس: مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم