Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

درگیری‌های جدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز سه‌شنبه (۲۵ آبان) شدت گرفت و هر دو طرف یکدیگر را به شروع حمله نظامی متهم کردند.

به گزارش ایسنا، در پی بالا گرفتن این درگیری‌ها، سازمان ملل خواستار خویشتنداری دو کشور شد و بر لزوم توقف تنش‌های نظامی تأکید کرد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این درگیری‌ها هر چه زودتر متوقف شود و دو طرف وارد فاز گفتگو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته الشرق الاوسط، فرحان حق تصریح کرد: «ما با نگرانی گزارش‌های مربوط به خشونت‌ها در مرز دو کشو را دنبال می‌کنیم و باید صحت این گزارش‌ها بسنجیم».

وی افزود: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند، و طبق بیانیه‌های سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه سال جاری عمل کنند و همه نگرانی‌ها را از طریق راه‌های صلح‌آمیز و گفتگو حل کنند. ما می‌خواهیم از بازگشت به تنش جلوگیری کنیم».

همزمان، وزیر دفاع روسیه در تماسی تلفنی با همتایان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص شرایط در مرز دو کشور به گفتگو پرداخت که به نظر مثمر الثمر واقع شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه جدیدی اظهار کرد: در نتیجه مذاکرات تلفنی سرگئی شویگو، وزیر دفاع با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی دو طرف تصمیم گرفتند تدابیری در جهت گسترش ثبات اوضاع لحاظ کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل آذربایجان ارمنستان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد

کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت گامبیا، نسل کشی ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات آن شدند.

شرکت کنندگان در این اجلاس خواستار برقراری آتش بس فوری، دائم و بدون قید و شرط در نوار غزه شدند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار افزایش تلاش‌ها و همبستگی و همکاری بیشتر در راستای خدمت به فلسطین شد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه با حضور ۵۷ کشور در شهر «بانجول» پایتخت گامبیا آغاز شد.

در این نشست با شعار «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، موضوعات جهانی بویژه مسئله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر