Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا در بورس دارید، گفت: در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که 10 درصد سهام آن به صورت شناور در بورس ارائه شده است و در برنامه داریم طبق فرایندهای بورسی شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: تا آخر سال شرکت‌هایی از شستا که باید در بورس عرضه شوند، را آماده می‌کنیم. در زیر مجموعه شستا 160 شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌ها 90 درصد شرکت‌های شستا بورسی شده‌اند، اما همان 10درصدی که باقیمانده تعدادی از شرکت‌های کوچک است که برنامه داریم، طی سال جاری و سال آینده آنها را در بورس ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: البته شرکت‌‌های بزرگ و مگاشرکت‌ها بورسی شده‌اند، اما 60 شرکت کوچک هستند که هنوز بورسی نشده‌اند، اما از نظر ارزش این شرکت‌ها 10 درصد کل دارایی‌های شرکت شستا است که طی سال جاری و سال آینده در بورس ارائه می‌شوند.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، عنوان کرد:‌ با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تأمین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین 6 تا 7 درصد کل منابع درآمدی تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با  افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها منابع شستا برای تأمین  اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی 14 درصد درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس اجتماعی سرمایه گذاری میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تأمین اجتماعی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق