Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – سقوط مادر و نوزاد ۲۷ روزه در چاه فاضلاب قدیمی در کرمانشاه نگرانی بین شهروندان ایجاد کرده و وجود این چاه‌ها در سطح شهر به خطری جدی برای مردم تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، چند روزی است که خبری مبنی بر سقوط یک بانوی کرمانشاهی به همراه نوزاد 27 روزه‌اش در چاه قدیمی فاضلاب در فضای مجازی در حال انتشار است و هرچند سقوط در این چاه سه متری آسیب جدی به این مادر و فرزند وارد نکرد اما نگرانی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی کرمانشاهی روز جمعه به همراه نوزاد خود در چاه فاضلاب قدیمی با عمق سه متر واقع در بلوار گلسرخ کرمانشاه سقوط می‌کند که به گفته مسئولان هیچ نشانه‌ای در سطح پیاده‌رو نداشته و با وجود اینکه باید از مدار خارج و پر می‌شده اما این اقدام انجام نشده و به یکباره فروکش کرده است.

نکته قابل توجه این است که تعداد چاه‌های فاضلاب قدیمی اینچنینی در شهر کرمانشاه کم نیست و چنانچه برای آن چاره‌اندیشی نشود ممکن است تهدیدی جدی برای شهروندان محسوب شود؛ به همین دلیل مسئولان شهرداری از مردم خواسته‌اند چنانچه در سال‌های گذشته چاه فاضلاب داشته‌اند اطلاع رسانی کنند که این چاه‌ها پر شود.

اما پرونده فرورفت زمین در کرمانشاه بر روی میز بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب قرار دارد و اعلام شده حسب پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه در خصوص فرو رفتن زمین در یکی از معابر سطح شهر، پرونده قضایی برای خاطیان به دستور دادستان محترم تشکیل شده و در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال تحقیق و تعقیب است.

البته بیژن مرادی شهردار منطقه یک کرمانشاه نیز در این مورد اظهار داشت: روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد خیابان گلسرخ کرمانشاه یکی از شهروندان پس از فرو ریخت قسمتی از پیاده‌رو به درون یک چاه از رده خارج شده سقوط می‌کند.

وی افزود: این چاه‌ها مربوط می‌شود به چاه‌های دفع فاضلاب خانگی که پیش از ساخت و تاسیس شبکه فاضلاب شهری توسط مالکین احداث شده است.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در حدود 30-40 سال گذشته که منازل مسکونی این منطقه ساخته شده است برای دفع فاضلاب خانگی چاه‌های دفع فاضلاب جذبی حفاری می‌کردند.

مرادی ادامه داد: پس از ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این مناطق این چاه‌های دفع فاضلاب توسط مالکین از رده خارج شدند و باید خود مالک این چاه‌ها را خاکریزی و پر می کردند که بعدها دچار ریزش دهانه نشود.

60 حلقه چاه در همدان مسدود شد124 حلقه چاه در محدود طرح آبرسانی اصفهان بزرگ خشک شدحفر چاه‌‌ غیرمجاز در آذربایجان‌ غربی باعث کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین شده است

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون در معابر منطقه هیچ اثری از این گونه چاه‌ها مشاهده نشده است و از طرفی تاکنون توسط مالکیین این منطقه به شهرداری از وجود چنین طرح‌هایی اطلاع‌رسانی نشده که شهرداری برای رفع خطر و پر کردن این چاه‌ها اقدام کنند.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: پس از این اتفاق که روز گذشته رخ داد به تمامی پلاکهای ثبتی سطح منطقه‌ یک به صورت کتبی اخطار شد که اگر در گذشته از چاه‌های فاضلاب جذبی استفاده می‌کردند به شهرداری اعلام کنند که با همکاری مالک این عملیات خاکریزی و پر کردن آن سریع انجام شود.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی کرمانشاه شورای اسلامی کرمانشاه چاه فاضلاب دفع فاضلاب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد

داود مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو، ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو از حیث بارش‌ها و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق، تیم‌های عملیاتی این شرکت آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر، شکستگی خطوط انتقال و توزیع آب، قطعی‌های آب و پس زدگی روان آب‌ها را دارند.

او افزود: به منظور تامین آب پایدار آبگیری همه مخازن انجام شده است و همه تجهیزات و ماشین آلات، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها در حالت آماده باش هستند.

مخلصی در حاشیه جلسه کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به آماده باش اکیپ‌های عملیاتی، از آمادگی این شرکت برای مدیریت بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب یزد، به دلیل افزایش دبی ورودی ناشی از ورود روان‌آب‌ها به شبکه فاضلاب خبر داد. 

او با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهری با ظرفیت جمع آوری فاضلاب طراحی و اجرا شده و به عنوان شبکه مشترک فاضلاب و روان‌آب نیست، گفت: مهمترین دلیل پس زدگی ورود روان‌آب‌ها به داخل شبکه فاضلاب یا ناشی از اتصال ناودان منازل به شبکه فاضلاب است و از همشهریان خواست ضمن رفع این مشکل، در صورت مشاهده باز بودن دریچه‌های منهول فاضلاب و سایر حوادث مربوط به آب و فاضلاب نسبت به اطلاع رسانی به این شرکت از طریق شماره ۱۲۲ اقدام نمایند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: این شرکت رسالت شبانه روزی خود در تداوم تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی را در تمام نقاط استان انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور