Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای درباره محور‌های دیدار مجازی شب گذشته بایدن با شی جین پینگ افزود: رییس جمهوری آمریکا در این دیدار بر اهمیت مدیریت خطر‌های راهبردی تاکید کرد.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در دیدار خود با شی خاطرنشان کرد که برای اطمینان از عدم حرکت رقابت به سوی درگیری و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی معرفی "حفاظ‌های عقلانی" نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری آمریکا همچنین در مورد چالش‌های فراملی مانند امنیت سلامت که چین و آمریکا در آن منافع مشترکی دارند، گفتگو کرد.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، رهبران دو کشور در مورد ماهیت وجودی بحران آب و هوایی برای جهان و نقش مهم آمریکا و چین در این زمینه گفتگو کردند. آن‌ها همچنین در مورد اهمیت اقدام برای رسیدگی به صادرات انرژی در جهان بحث کردند.
کاخ سفید در بیانیه خود آورده است که رهبران دو کشور درباره ماهیت پیچیده روابط بین آمریکا و چین و اهمیت مدیریت مسئولانه رقابت گفتگو کردند. آن‌ها مانند بحث‌های قبلی، حوزه‌هایی را پوشش دادند که منافع ما در آن‌ها همسو و همچنین متفاوت بودند.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در دیدار مجازی با شی جین پینگ تاکید کرد که ایالات متحده به دفاع از منافع و ارزش‌های خود ادامه خواهد داد و به همراه متحدان و شرکای خود اطمینان حاصل خواهد کرد که مسیر‌های حمل و نقل در قرن بیست و یکم آزاد، باز و منصفانه باشد.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نیز روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در اندیشکده بروکینگز درباره این دیدار اظهار داشت که چین و آمریکا در چند روز آینده در خصوص بحران انرژی در جهان همکاری خواهند کرد.
مشاور امنیت ملی دولت بایدن گفت: چین و آمریکا در چند روز آینده در خصوص بحران انرژی در جهان و چگونگی همکاری دو کشور برای اطمینان از تامین انرژی جهت پیشبرد احیای اقتصاد جهانی، همکاری خواهند کرد.
سالیوان افزود: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در گفت و گوی خود با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به نیاز به داشتن ثبات راهبردی اشاره کرد.
دیدار مجازی ۱۵ اکتبر (۲۴ آبان ماه) بایدن و شی جین پینگ ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شامگاه دوشنبه به وقت محلی (واشنگتن) در کاخ سفید برگزار شد که در دقایق اولیه آن تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند و پس از آن، مذاکرات بصورت خصوصی ادامه یافت. مقامات آمریکایی انتظار دارند این گفتگو ساعت‌ها به طول انجامد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله افغانستان کره شمالی آمریکا و چین طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله شی جین پینگ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، این چندمین سر وزیر امورخارجه آمریکا به اسرائیل از زمان جنگ این رژیم علیه مردم غزه است.

بلینکن امروز نیز با عبدالله دوم شاه اردن در کاخ الحسینیه دیدار کرد.

عبدالله دوم در این دیدار خواستار اقدام فوری برای توقف فاجعه بشری در نوار غزه و حفظ جان غیر نظامیان بی دفاع شد.

براساس این بیانیه، بلینکن و ملک عبدالله درباره روند تشکیل کشور مستقل فلسطین و ارائه تضمین های امنیتی به رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است طرفین تلاش ها برای تسریع ارسال زمینی کمک های بشردوستانه برای اهالی غزه از اردن را مورد بحث قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه