Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های آمریکایی، به گفته یک مقام ارشد آمریکایی که بر صادرات تسلیحات نظارت دارد، پیشنهاد فروش ۵۰ فروند جنگنده رادارگریز اف ۳۵ به همراه پهپادهای مسلح و سایر تجهیزات دفاعی به ارزش  ۲۳ میلیارد دلار در پایان دولت دونالد ترامپ، مطرح شد و ناشی از توافقی بود که بر اساس آن امارات روابط خود با رژیم صهیونیستی را رسمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، دولت او از امارات و عربستان به دلیل نقش آنها در جنگ طولانی مدت یمن انتقاد کرد و  فروش تسلیحات و سایر موارد را به حالت تعلیق درآورد.
"میرا رزنیک" معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در دولت بایدن، در نمایشگاه هوایی دبی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که آمریکا در حال همکاری با امارات متحده عربی برای شفاف سازی این توافق هستند.
وی گفت: ما متعهد به فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات هستیم و  اکنون درحال صحبت با آنها هستیم تا در مورد تضمین های داده شده به دولت قبلی آمریکا شفاف سازی کنیم.
رزنیک از ارائه توضیح در مورد تضمین های داده شده از سوی اماراتی ها و همچنین شفاف سازی مورد نظر آمریکا خودداری کرد.
معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا افزود: جنگنده های اف ۳۵ هم اکنون در منطقه حضور دارند. این جنگنده های توسط اسرائیلی ها و همچنین آمریکایی ها استفاده می شوند. ما می خواهیم امارات به گونه ای از این جنگنده ها استفاده کند که آنها به همکار امنیتی ما تبدیل شوند و تهدید ها از جمله از سوی ایران را دفع کنند.
رزنیک گفت او شکایت یا نگرانی از سوی اسرائیلی ها برای فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات نشنیده است.
وی در مورد روابط آمریکا با عربستان سعودی گفت: ما با عربستان سعودی برای اطمینان از توانایی آنها در دفاع از خود همکاری کرده ایم. می دانیم که در این روابط پیچیدگی هایی وجود دارد اما دوباره سرمایه گذاری می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که آنها در توانایی های دفاعی خود سرمایه گذاری کنند. آمریکا می خواهد اطمینان یابد سلاح های ما در راستای پیشبرد امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند.
سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، توافقنامه‌هایی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار برای فروش ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ و ۱۸ پهپاد مسلح و دیگر تجهیزات نظامی به ابوظبی را امضا کرده است.
سفارت امارات در واشنگتن افزود: مفاد توافقنامه روز سه‌شنبه (۳۰ دی ماه) نهایی شد و طی آن مواردی از جمله هزینه‌ها، مشخصات فنی و برنامه زمان‌بندی تحویل تسلیحات مشخص شده است.
خبرگزاری رویترز همان زمان در گزارشی اعلام کرد این توافق می‌تواند در دولت «جو بایدن» مورد بازبینی قرار گیرد؛ چرا که رییس جمهوری جدید آمریکا اعلام کرده که توافق‌های فروشی که در دوره ترامپ منعقد شده را دوباره بررسی خواهد کرد.
این گزارش می‌افزاید، امارات که یکی از متحدان آمریکا است، مدت‌ها بود که تمایل خود برای دستیابی به جنگنده‌های اف-۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را ابراز کرده بود که پس از توافق این کشور با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، توانست قرارداد خرید این جنگنده‌ها را بدست بیاورد.
سفارت امارات در واشنگتن درباره این توافق اعلام کرده که ارزش قرارداد خرید ۵۰ جنگنده اف-۳۵ شرکت لاکهید مارتین ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده و قرارداد خرید ۱۸ پهپاد MQ-۹B به ارزش ۲.۹۷ میلیارد دلار و قرارداد خرید تسلیحات مختلف دیگر نیز ۱۰ میلیارد دلار است.
امارات در اواسط سپتامبر گذشته تحت فشار ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا توافق عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی را امضا کرد که با اعتراض و موجی از مخالفت در داخل و مسلمانان مواجه شد.

برچسب‌ها جو بایدن فروش تسلیحات امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن فروش تسلیحات امارات متحده عربی جو بایدن فروش تسلیحات امارات متحده عربی جنگنده های اف ۳۵ قرارداد خرید میلیارد دلار جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت کشورهای غربی نه تنها جنگنده‌های اف-۱۶ بلکه تسلیحات دیگری را نیز به اوکراین ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، «ژنرال چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده طی جلسه‌ای در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: «ما فقط قرار نیست اف-۱۶ها را به اوکراین ارسال کنیم؛ بلکه خلبانان را آموزش خواهیم داد، هم‌چنین بحث آموزش نگهداری این جنگنده‌ها و ارسال سیستم‌های تسلیحاتی دیگر نیز مطرح است.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه به برگزاری گفت‌وگوها درخصوص اف-۱۶ها اشاره کرد.

کی‌یف در اوایل ماه آوریل اعلام کرد پنج گروه از خلبانان اوکراینی در بریتانیا، دانمارک، ایالات متحده و فرانسه برای پرواز با جت‌های جنگنده اف-۱۶ آمریکا آموزش می‌بینند. در پایان اوت ۲۰۲۳، هلند اعلام کرد که ۴۲ فروند اف-۱۶ را به اوکراین منتقل خواهد کرد، در حالیکه کپنهاگ به کی‌یف وعده داده بود که ۱۹ دستگاه از این نوع را تحویل دهد. در این میان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم هشدار داد که اف-۱۶ می‌تواند حامل تسلیحات هسته‌ای باشد و مسکو این را در عملیات رزمی خود در نظر خواهد گرفت.

چند روز پیش روزنامه لیبراسیون نوشت ۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!