Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا که کشورش به اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه دیگر کشورها اعتیاد پیدا کرده است، پیش از این، با امضای لایحه ای خواستار تحریم ها و اقدامات مجازاتی بیشتر علیه رییس جمهوری نیکاراگوئه شده بود.
دستور  بایدن درباره ممنوعیت ورود مقام‌های انتخاب شده نیکاراگوئه شامل دانیل اورتگا و همسرش روزاریو موریلو، معاون اول رئیس جمهوری نیکاراگوئه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ممنوعیت همچنین شامل اعضای نیروی امنیتی، قضات، شهرداران و کسانی است که واشنگتن ادعا کرده دموکراسی را در نیکاراگوئه تضعیف کرده اند.
بایدن در توجیه اقدام خود مدعی شده  است اقدامات سرکوبگرانه دولت اورتگا و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، باعث شد تا آمریکا دست به اقدام بزند.
پیش از این، آمریکا و متحدانش که از مدت‌ها قبل با تشدید فشارهای اقتصادی به دنبال به انزوا کشاندن نیکاراگوئه در پی برگزاری انتخابات برآمده‌اند، مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه مقام‌های ارشد این کشور اعمال کردند.
همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه وزارت عمومی و ۹ مقام عالی‌رتبه دولتی نیکاراگوئه از جمله وزیر دارایی و وزیر انرژی و معادن وضع کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن توصیف انتخابات نیکاراگوئه به عنوان انتخاباتی «ساختگی»، دلیل اعمال این تحریم‌های جدید را سلب اصول آزادی و حقوق انسانی شهروندان نیکاراگوئه‌ توسط دولت دانیل اورتگا رئیس‌جمهوری این کشور عنوان کرد.
آندریا گاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مدعی شد: دولت اورتگا از قوانین و نهادها برای سلب حق رای شهروندان نیکاراگوئه‌ استفاده می‌کند.
وی بدون در نظر گرفتن پرونده سیاه مداخله آمریکا در حافظه تاریخی مردم آمریکای لاتین گفت: ایالات متحده با ارسال پیامی صریح به رئیس‌جمهوری اورتگا و روزاریو موریلو معاون ریاست جمهوری و حلقه افراد نزدیک به آن‌ها اعلام می‌کند که ما از مردم نیکاراگوئه برای اصلاحات و بازگشت به دموکراسی حمایت می‌کنیم.  
آمریکا و شرکایش اگر چه به تهدیدهای تکراری اخیر خود مبنی بر تحریم دولت نیکاراگوئه با تعبیر برگزاری انتخابات غیردموکراتیک جامه عمل پوشاندند اما در مقابل روسیه، بولیوی، ونزوئلا و کوبا ضمن انتقاد شدید از درخواست آمریکا و سایر کشورها برای به رسمیت نشناختن انتخابات آزاد نیکاراگوئه، از روند برگزاری موفق انتخابات این کشور حمایت کردند.

مردم نیکاراگوئه به تازگی، رئیس جمهوری و نمایندگان پارلمان را برای پنج سال آینده انتخاب کردند. دانیل اورتگا پس از برگزاری انتخابات عمومی هفتم نوامبر (۱۶ آبان) با کسب ۷۵.۹۲ درصد آراء از حدود ۹۷ درصد آراء شمارش شده، برای بار پنجم (و چهارمین دور متوالی) بر کرسی ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.
 

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/presidential-actions/۲۰۲۱/۱۱/۱۶/a-proclamation-on-suspension-of-entry-as-immigrants-and-nonimmigrants-of-persons-responsible-for-policies-or-actions-that-threaten-democracy-in-nicaragua/

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/presidential-actions/۲۰۲۱/۱۱/۱۶/notice-on-the-continuation-of-the-national-emergency-with-respect-to-the-situation-in-nicaragua/

https://www.nbcnews.com/news/latino/biden-administration-bans-nicaragua-officials-entering-united-states-rcna۵۷۸۷

برچسب‌ها تحریم جو بایدن نیکاراگوئه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم جو بایدن نیکاراگوئه تحریم جو بایدن نیکاراگوئه رئیس جمهوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد