Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:16:36 GMT

انتظار برای «همیشه منتظر» به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۶۶۴۵

انتظار برای «همیشه منتظر» به پایان رسید

کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از سوی «انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از مجموعه همسران از سوی «انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«همیشه منتظر»، تلخ و شیرین‌هایِ زندگیِ ‌ِ بزرگ مردی است که ره عشق را در دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم السلام) طی کرد. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به نوع نگارش و خاطراتی ناب اشاره کرد که تاکنون در هیچ‌جا بیان نشده است. از آنجا که اسم کتاب مفهومی عمیق را دربردارد، مخاطب با اتمام سطرهای پایانیِ کتاب، به رازِ این اسم پی‌می‌برد.

شهید قاجاریان متولد سال ۱۳۴۱ در نیشابور بود که با شروع جنگ تحمیلی، به‌عنوان بسیجی در جبهه‌ها به دفاع از میهن پرداخت. وی با توجه به لیاقت و شایستگی در سال ۱۳۶۵ به‌عنوان فرمانده گردان منتصب شد و مأموریت خود را به‌عنوان یکی از فرمانده گردان‌های مقتدر لشگر ۲۱ امام رضا (علیه‌السلام) در مناطق عملیاتی با موفقیت به انجام رساند.

سردار قاجاریان با داشتن حدود ۸۰ ماه جبهه و ۲۵ درصد جانبازی کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشت و در سال‌های اخیر با عنایت و توجه ویژه‌ای که به سرکشی از خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران داشت و خصوصاً با برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا در سطح شهرستان، «سردار یادواره‌ها» لقب گرفت. ضمن اینکه به حضور پررنگ سپاه در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای داشت. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تصویری را که روی بنر شهادتت بود، زده‌ام به دیوار. دو سه عکست هم در اتاق‌خواب من و بچه‌هاست. چند تا از عکس‌هایت را هم چسبانده‌ام روی یخچال. همه زندگی‌ام و یادگاری که از تو دارم، داخل ویترینی شیشه‌ای است که اسمش را گذاشته‌ام «میز خاطرات»؛ شناسنامه، ساعت، انگشتری، کلاه، عینک، گوشی، کمربند، سربند یا زینب، پلاک، مهر، تسبیح، لباس‌هایت، قدری از خاک محل شهادتت که برادر شهید زاده‌اکبر برایم آورده، و کاغذی که کد شهادتت روی آن نوشته شده است. ماکت ایستاده‌ات را هم که لباس نظامی پوشیده‌ای، گذاشته‌ام کنار میز خاطرات.

هر کس می‌آید، با تعجب می‌پرسد: این‌ها رو که می‌بینی، بیشتر دلتنگ محسن آقا نمی‌شی؟! 

نمی‌دانند که وقتی بی‌صدا و پنهانی گریه می‌کنم، با همین عکس‌ها حرف می‌زنم.»

سردار شهید محسن قاجاریان؛ فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) که برای انجام مأموریت مستشاری عازم سوریه شده بود، در ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در جریان آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا، به فیض شهادت رسید.

کتاب «همیشه منتظر» خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا؛ همسر سردار سرتیپ پاسدار شهید مدافع حرم، محسن قاجاریان، مصاحبه و تدوین «مریم عرفانیان» از سوی «انتشارات خط مقدم» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان تازه های نشر انتشارات خط مقدم شهید مدافع حرم مشرق کتاب محسن قاجاریان همیشه منتظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم

زلنسکی انتظار ندارد که اوکراین در جریان جنگ با روسیه به ناتو بپیوندد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

به نقل از شبکه خبری DPA، تمامی ۳۲ عضو ائتلاف نظامی ناتو باید برای پیوستن یک کشور جدید در این ائتلاف به توافق برسند.

چند عضو ناتو نگرانی خود را بابت خطر پیوستن اوکراین به ناتو ابراز کرده و گفته‌اند که می‌ترسند  سربازانشان وارد جنگی مستقیم با روسیه شوند.

زلنسکی در ادامه گفت: «برای اینکه اوکراین از نظر سیاسی در این ائتلاف پذیرفته شود، به پیروزی نیاز دارد.»

اوکراین بیش از ۲ سال است که با حمایت کشورهای عضو ناتو از خود در برابر حمله روسیه دفاع می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کی‌یف هدف عضویت در ناتو را در قانون اساسی خود ثبت کرد. جلوگیری از الحاق اوکراین یکی از اهداف جنگ روسیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵