Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:45:57 GMT

۲۸۵ هزار تن سیب زمینی در آذربایجان‌شرقی برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۷۰۲۴

۲۸۵ هزار تن سیب زمینی در آذربایجان‌شرقی برداشت شد

جلال رحیم زاده روز چهارشنبه در یک گفت وگوی خبری اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی آذربایجان شرقی در هفت هزار و ۸۰۰ هکتار می باشد که از این میزان مساحت کشت مقدار ۲۸۵ هزار تن محصول سیب زمینی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه کاشت سیب زمینی به دو صورت تابستانه و پاییزه است و برداشت محصول هم به دو صورت تابستانه و پاییزه در آذربایجان شرقی انجام می شود، ادامه داد: سطح زیر کشت تابستانه سیب زمینی استان ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار می باشد که بیشتر در شهرستان های عجب شیر، بناب، آذرشهر و اسکو کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی میزان تولید محصول تابستانه سیب زمینی استان را حدود ۱۰۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استان های همجوار نیز ارسال می شود، همچنین محصول مازاد سیب زمینی تابستانه در سال جاری به کشور عراق نیز صادر شد.

وی سطح زیر کشت پاییزه سیب زمینی آذربایجان شرقی را ۵۰ هزار و ۵۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: کشت پاییزه سیب زمینی بیشتر در شهرستان های سراب، بستان آباد، هشترود، هریس و تبریز انجام می شود.

رحیم زاده میزان تولید محصول پاییزه سیب زمینی استان را حدود ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استان های همجوار نیز ارسال می شود.

وی متوسط تولید محصول سیب زمینی در هر هکتار را ۳۷ تن ذکر کرد و گفت: ارقام عمده مورد کشت سیب زمینی استان شامل آگریا ، مارفونا ، جیلی ، اسپریت ، آریندا و میلوا  می باشد .

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به عمده مشکلات تولید محصول سیب زمینی خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی با توجه به هزینه های تولید ، عدم استفاده کشاورزان از بذر اصلاح شده سیب زمینی ، نبود صنایع بسته بندی در محصولات مختلف سبزی و صیفی بخصوص سیب زمینی ، نبود انبار و سردخانه متناسب با محصول سیب زمینی از جمله مشکلات سیب زمینی کاران می باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی رونق تولید سیب زمینی استان محصول سیب زمینی آذربایجان شرقی میزان تولید تولید محصول هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر