Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@18:25:20 GMT

طرح تفصیلی ۷ شهر مازندران در دست تهیه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۷۰۸۰

طرح تفصیلی ۷ شهر مازندران در دست تهیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل رفع می‌شود، گفت: طرح تفصیلی ۷ شهر استان در دست تهیه است.

او افزود: مازندران به دلیل تهیه و تصویب تنوعی از طرح‌های توسعه شهری و فرا شهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش ۱۰۰ درصدی پهنه سرزمین در این استان دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با بیان اینکه امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاکِ عملِ آمایشِ جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان هستند، گفت: به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۱۳۹۴ تهیه طرح‌های تفصیلی مذکور را برای شهر‌های استان در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: این اداره کل با راه‌اندازی واحد GIS در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان در خصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل منابع ملی و استانی مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهر‌های استان را فراهم کرد.

او گفت: از ۶۲ شهر استان تعداد ۴۴ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) می‌شود که از این تعداد ۳۸ شهر طرح جامع مصوب دارد و ۱۷ شهر دیگر نیز در حال تهیه و یا بازنگری طرح جامع و در مرحله بررسی، تصویب و ابلاغ می‌باشد.

نظری با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۲۹ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب و ۷ شهر فریدونکنار، عباس آباد، شیرود، ساری، نور، شیرگاه و گلوگاه در دست تهیه می‌باشد.

او با اشاره به اینکه ۲ شهر بابلسر و جویبار نیازمند بازنگری طرح جامع است که مقدمات انعقاد قرارداد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دست اقدام می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه این اداره کل در صدد حل مشکلات شهری بصورت اساسی و ریشه‌ای است، افزود: در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل و مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مازندران طرح تفصیلی وزارت راه و شهرسازی کل راه و شهرسازی تهیه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند

ایسنا/لرستان شهردار سلسله گفت: راه‌ و شهرسازی لرستان در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و به اجرای این طرح‌ها شتاب بیشتری دهد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت قانون مولدسازی برای کمک به شهرداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک به صراحت وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

شهردار سلسله گفت: با هدف توسعه فضای سبز در شهرها، نیاز است راه و شهرسازی برخی املاک خود را برای سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی درباره تامین قیر برای شهرداری‌ها، بیان کرد: در لرستان کارخانه آسفالت داریم، اما قیر نداریم و حتی اگر قیر را تامین کنیم شرکت آب منطقه‌ای لرستان اجازه برداشت شن و ماسه را از رودخانه نمی‌دهد.

او درباره تامین ماشین‌آلات در شهرداری‌های استان، گفت: سهم شهرداری الشتر از ماشین‌آلات عمرانی اندک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود