Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس جدیدترین مصوبه ابلاغ‌ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه پروتکل‌های جدید و سختگیرانه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله سفرهای برون شهری به اجرا در خواهد آمد.

داریوش باقر جوان اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همگی بر جای خود باقی است اما پروتکل‌های جدید و سختگیرانه‌تری به آن اضافه شده است که از ابتدای آذر ماه اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال به جای فاصله‌گذاری فیزیکی که قبلا اجرا می‌شد، به صورت هوشمند این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های جدید، افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند از ابتدای آذر ماه نمی‌توانند سفر کنند و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای آن‌ها اعمال خواهد شد. البته در این میان به این نکته اشاره‌ای نشده که حتما باید هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند بلکه کافی است کارت واکسن داشته باشند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این شرایط اگر کسی نیاز به سفر اجباری و ضروری داشت حتما باید تست منفی PCR با مدت زمان کمتر از ۷۲ ساعت را ارائه دهد که این مسئله عملا سفر را برای واکسن نزده‌ها سخت و پرهزینه خواهد کرد.

باقر جوان همچنین درباره اینکه آیا به سامانه امید برای کنترل هوشمند کرونا در حوزه سفرهای جاده‌ای متصل شده‌اید یا خیر؟ اعلام کرد: اتصال به سامانه امید در دستور کار قرار دارد اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور مامور به انجام این پروژه شده و هم اکنون این طرح را به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی کرده‌اند. البته در صورت در اختیار گرفتن IP مورد نظر می‌توانیم به سامانه امید متصل شویم و کمتر از ۴۸ ساعت این کار قابل انجام است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر فرد یا شرکتی در این میان تخلف مرتکب شود و  برخی اقدام به ارائه کارت جعلی واکسن کنند یا شرکتی بدون چک کردن کارت واکسن بلیت فروشی کند، چه برخوردی خواهید کرد؟ گفت: پیش از این نیز به همه تخلفات رسیدگی می‌کردیم و اگر فرد یا شرکتی مرتکب تخلف می‌شد آن را در کمیسیون‌های تعیین شده بررسی و با متخلفان برخورد می‌کردیم. البته در حال حاضر همه موارد از طریق سامانه امید نظارت و رصد خواهد شد اما اگر تخلفی شکل بگیرد با جدیت بیشتری با آن برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 638049 برچسب‌ها سفر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كرونا در ايران واکسیناسیون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كرونا در ايران واکسیناسیون سامانه امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند