Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه اردبیل گفت: همت افرادی که در عرصه ساختار فرهنگی کشور گام برمی‌دارند، شایسته تقدیر و قدردانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در دیدار با استاندار و مسئولان دانشگاه آزاد در اردبیل اظهار داشت: پیشرفت مدرسه معارف اسلامی با نیروهای پرورشی و معلمان یکی از راهکارهای مهم و اساسی در عصر حاضر و کنونی است،‌چرا که این افراد نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته و این مسئله رکن مهم و اصلی در آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که همت افرادی که در عرصه ساختار فرهنگی کشور گام برمی‌دارند، شایسته تقدیر و قدردانی است، بیان کرد: راه‌اندازی پایلوت مدارس معارف کشور در استان اردبیل برای این استان یک اتفاق بسیار مبارک و مبرهن است که انتظار داریم بتوانیم به اهداف و مقاصد مشخص نزدیک کنیم، چرا که در غیر این صورت نتیجه خوبی عاید ما نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید حمایت از نیروهای پرورشی و معلمان را بیش از پیش فراهم کرده و حساب شده حرکت کنیم، چرا که این مسئله در حال حاضر یک امر خطیر فرهنگی بوده و باید مورد توجه واقع شود.

عاملی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قراردادی مبنی بر تربیت نیروهای پرورشی با آموزش و پرورش می‌تواند منعقد کند که این مسئله می‌تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش و فرهنگ کشور باشد.

جای مدرسه معارف اسلامی خالی است

در ادامه علی سروری‌مجد رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی  تصریح کرد: در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد، اکنون بیش از 500 واحد آموزشی و 700 مدرسه سما فعالیت می‌کنند که جای مدرسه معارف اسلامی در این بین خالی است و نیاز است تا زمینه فرهنگی در جامعه نیز فراهم شود.

وی بیان کرد: مدرسه معارف اسلامی فعال نیز در حال حاضر وجود ندارد و به همین منظور نیاز است تا مدارس معارف اسلامی در استان‌ها راه‌اندازی شود تا بتوانیم به صورت هوشمندانه و تخصصی بررسی‌های لازم برای برطرف‌سازی خلاهای موجود به دست آوریم.

سروری‌مجد هدف از ایجاد مدرسه معارف را تربیت عالم دینی برای دهه‌های بعدی عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم در آینده جامعه سالم و عالم دینی داشته باشیم باید از اکنون تربیت آنان را از مدارس رسمی و دبیرستان‌ها شروع کنیم تا آموزش و تعلیم‌های لازم را کسب کرده و برای مراحل بعدی آماده شوند.

یکی از دغدغه‌های استان اردبیل تعلیم و تربیت است

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل هم با تشکر از حضور مدیران ارشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان و ابراز خرسندی از اقدام مبارک ایجاد مدرسه معارف اسلامی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های استان اردبیل تعلیم و تربیت است که امید می‌رود با راه‌اندازی مدارس تربیتی و فرهنگی مانند مدرسه معارف در استان اردبیل بتوانیم مقداری از مشکلات را حل کنیم.

9 آسیب برنامه‌های پرورشی مدارس/ آمارسازی در فعالیت‌های تربیتی برای انحراف مدیرانتجهیز 1000 کتابخانه در مدارسمدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذر میزبان دانش‌آموزان

عاملی افزود: برای بقای چنین مدارسی پس از راه‌اندازی، حتماً باید از نیروهای متخصص و متعهد برای تربیت دانش‌آموزان استفاده شود و برای اینگونه مدارس نیز جذابیت‌های خاصی پیش‌بینی شود تا بتواند داوطلب کافی برای تحصیل جذب کند.

وی عنوان کرد: مجموعه استانداری اردبیل آماده هرگونه کمک در راستای ایجاد و راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی در سطح استان است تا بتوانیم یک نسل سالم، مؤمن و متعهد را تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهیم.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدرسه معارف اسلامی استان اردبیل دانشگاه آزاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نوری در آیین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد گفت: مسئولان می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کار‌های تولیدی هدایت کنند و با حمایت‌های لازم زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز کار و کارگر تأکید کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است و کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند، بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیاز‌ها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.
خطیب جمعه بجنورد در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آنها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.
امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم بداند که برای تربیت این دانش آموز کاری نکرده است.

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است