Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این گزارش را جامع  و کامل ارزیابی کرد و گفت: کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم  در این گزارش به زبان آمار به خوبی بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه میانگین نمره عملکرد اقتصادی دولت نمره زیر ۱۰ خواهد بود،  اضافه کرد: در مقایسه کارنامه عملکرد دولت سابق با اهداف برنامه ششم توسعه، در اغلب موارد رشد به اندازه صفر بوده است و با دقت آماری عدد بالاتر از ده در این کارنامه پیدا نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان درآمد سرانه ملی که طبق برنامه ششم به عدد ۴/۷ می رسید، در این کارنامه صفر بوده است. همچنین ضریب جینی افزایش ده واحد درصدی داشته است.

 میرتاج الدینی یادآورشد: درآمد سرانه ملی و ضریب جینی بیانگر خط فقر را بیان می‌کند و این دو متغییر نشان می‌دهد که دهک‌های میانی جامعه در دو دولت گذشته به زیر خط فقر رفته اند.

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مورد این گزارش گفت: تمام شاخص‌های دولت سابق عملکرد منفی داشته است و ثمره این گزارش این است که بدانیم چه دولتی را تحویل گرفتیم.

 وی اضافه کرد: دولت گذشته در دست جریانی بود که کشور را در ورطه سقوط قرار داده بود و این جریان هر روز مشکل جدیدی را  برای کشور ایجاد می‌کرد.

 نماینده مردم خمینی شهر یادآورشد: گزارش کمیسیون اقتصادی یک پیام دارد که رییس جمهوری آمده که در عرض ۸۳ روز به اکثر استان‌ها سفر کرده است و نکند جریانی که شهردارشان آن جنایت را کرد، شهرداری که در جریان انقلاب است را تخریب کند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: مراقب باشید که بعد از هشت سال خفقان اقتصادی با حمایت از رییسی کار پیشرفت کشور را به پیش ببریم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دولت یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت یازدهم مجلس شورای اسلامی دولت یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور‌ گفت: ایران اسلامی در ۵۰ شاخص اقتصادی از جمله کنترل نرخ بیکاری و نقدینگی روند رو به رشدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در 50 شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

منصوری ابراز کرد:  در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده ‌که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده ‌و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند