Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:25:39 GMT

‌ دختر نوجوان مرگ مغزی به شش بیمار زندگی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۷۶۵۸

‌ دختر نوجوان مرگ مغزی به شش بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در یک هزار و یک صد و یازدهمین عمل اهدای عضو، از اهدا کننده مرگ مغزی «فاطمه نیکدل فاز» ۱۵ ساله که از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک کلیه و پانکراس زنده‌یاد فاطمه نیکدل‌فاز در بیمارستان منتصریه به آقای ۲۹ ساله ساکن قائنات و کلیه دیگر به آقای ۱۷ ساله ساکن اسفراین که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به‌صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که کبد مرحومه نیکدل‌فاز در بیمارستان منتصریه به آقای ۱۶ ساله ساکن کرمان پیوند شد، خاطرنشان کرد: قلب زنده‌یاد فاطمه نیکدل فاز در بیمارستان امام رضا (ع) به دختر ۸ ساله ساکن تربت جام پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه نیکدل‌فاز نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

کد خبر 5353873

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو پیوند قلب پیوند کلیه زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها گرگان کتاب و کتابخوانی شیوع کرونا اردبیل ساله ساکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد