Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، پنجاه و هفتمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی با نام «حضرت معصومه(س)» افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه این کتابخانه که با حضور امام‌جمعه و شهردار شهر رضویه انجام شد، توسعه معنویت، علم، دانش و سبک زندگی را از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، لازمه تحقق این توصیه را توجه به خردورزی از طریق توسعه فرهنگ مطالعه دانست و تصریح کرد: امتداد کتابخوانی حل‌شدن معضلات اجتماعی بوده و مطالعه، لازمه حرکت در هر مسیری بویژه حرکت‌های اقتصادی است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از اهداف کتابخانه‌های رضوی اشاره داشت و ضمن معرفی دستاوردهای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر در توسعه مراکز مطالعاتی، بر تبدیل شدن کتابخانه‌ها به مراکز تاثیرگذار فرهنگی تاکیدکرد.

85 درصد تعهدات شهرداری‌های استان بوشهر نسبت به کتابخانه‌ها محقق نشدرونمایی از بزرگترین کتابخانه دیجیتال جهان اسلام در قم از قاب دوربینگلایه حداد از رجوع اندک نمایندگان به کتابخانه مجلس/گشت در موزه مجازی مجلس از دیدن حضوری جذاب‌تر است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امجدی‌زاده امام‌جمعه شهر رضویه نیز در سخنانی، مطالعه را سپری در مقابل هجمه‌های شیطانی عنوان کرد. کتاب، سلاح هسته‌ای ما در تقابل با شیطان است و این ابزار در مواجهه با دشمن باید منطبق با فرماندهی کل قوا استفاده شود. کتاب زمانی سلاح معتبر و موثر در برابر دشمن می‌شود که برابر با دستورات قرآن کریم باشد.

حسین خسروی معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نیز در مراسم افتتاحیه این کتابخانه، افزایش کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از سه کتابخانه به 57 کتابخانه بعد از انقلاب اسلامی در مشهد مقدس و سایر نقاط کشور را نشان از همت والای این نهاد معنوی و فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگ و دانش عموم مردم عنوان کرد.

به گزارش تسنیم، کتابخانه حضرت معصومه(س) واقع در شهر رضویه واقع در خیابان امام رضا(ع)، به مساحت 120 متر مربع از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اهدای 6 هزار منبع مطالعاتی و سایر ملزومات کتابخانه تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی سازمان کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران