Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است در روزهای آینده توافق‌نامه‌ای را با هدف ایجاد موازنه قدرت جدید در اتحادیه اروپا امضا کنند.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌های بسیاری در این رابطه مطرح شده بود که با کناره‌گیری آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان، ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا به دنبال ارتقاء جایگاه کشورش در اتحادیه اروپا و قرار گرفتن در کنار فرانسه به عنوان دو قدرت برتر اروپا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این توافق‌نامه هنوز افشا نشده است اما یک مقام ایتالیایی اعلام کرد که این توافق‌نامه در راستای گسترش همکاری‌های رم- پاریس در حوزه‌هایی همچون اقتصاد، تجارت، گردشگری و فرهنگ خواهد بود.

این پروژه ابتدا در سال ۲۰۱۸ در دوران پائولو جنتیلنی نخست وزیر سابق ایتالیا کلید خورده بود.

در حالی که روابط فرانسه و رم طی دوران جنتیلونی با تنش‌هایی نیز روبرو شد اما در دوران ماریو دراگی نخست وزیر کنونی ایتالیا، این روابط به طور کامل احیا شده است.

دراگی و امانوئل مکرون به طور فزاینده ای تمایل داشته‌اند با همکاری یکدیگر سیاست‌های کلی اتحادیه اروپا را ترسیم کنند.

یک مقام دیگر ایتالیایی که خواست نامش فاش نشود، در این رابطه گفت: مکرون خواهان روابط قوی‌تر با ایتالیا است و دولت رم نیز خواهان جایگزین شدن به جای آلمان در شراکت سنتی با فرانسه است.

در حالیکه تنش هایی میان رم و پاریس در سال ۲۰۱۹ به دلیل اختلافات مربوط به مسئله مهاجرت ایجاد شده بود اما به نظر می رسد که با خروج آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان، ایتالیا به دنبال این است که جایگاه خود را در اتحادیه اروپا ارتقا دهد و در کنار فرانسه مسیر تصمیم‌گیری های جدید این اتحادیه را به دست بگیرد.

دراگی و مکرون چند روز پیش نیز در پاریس دیدار و در مورد یکسری تحولات جهانی از جمله اوضاع لیبی دیدار و گفت و گو کردند.

پیش از این صدراعظم آلمان در آخرین روزهای زمامداری خود از مسائل حل نشده این اتحادیه ابراز نگرانی کرده بود.

وی با اشاره به مناقشات پیرامون موضوع هایی از قبیل مهاجرت، اقتصاد اتحادیه و قانونمداری در کشورهای عضو، افزود: بر بحران‌های بسیاری چیره شدیم ولی مسائل حل نشده‌ای وجود دارد.

برچسب‌ها آنگلا مرکل فرانسه ایتالیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل فرانسه ایتالیا آنگلا مرکل فرانسه ایتالیا اتحادیه اروپا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام و راه اندازی کرد.

این اتحادیه که اصلی‌ترین اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه به شمار می‌رود با بیان اینکه اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم در اطلاعیه خود آورده: چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود.

این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.

گوئن توماس-آلوز سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد